dimarts, 31 de març del 2020

MIKI NÚÑEZ - Escriurem

Recomanació de Paula Mahler (3r A)


Miki Nuñez va nàixer a Terrassa l’any 1996. Abans de ser conegut era vocal d’un grup català (Dalton Bang) amb el qual va anar de gira per tota Catalunya. Ha participat en OT (Operación Triunfo) l’any 2018 (va quedar finalista) i també se’l va escollir per a representar a Espanya en Eurovisió amb la cançó de “La venda”, amb la qual va obtindre el 22é lloc. Al 2019 va treure el seu primer àlbum “Almuza”. 

Vaig conèixer Miki per OT. M’agradava molt com ho feia, era molt bo. Després d’acabar OT i d’haver participat a Eurovisió, no solia escoltar amb freqüència la seua música, però un dia una amiga em va dir que havia publicat una cançó en valencià/català i que estava molt bé. Aleshores vaig anar a escoltar-la i em va agradar, a pesar que jo no tinc aquest gust en la música. 

Aquesta cançó em fa feliç. L’escolte en moments que estic trista per a així animar-me. Supose que igual que a mi, a la resta de la gent aquesta cançó també li transmet i li aporta felicitat. La seua lletra em fa pensar sobre moltes coses, sempre que l'escolte em venen mil coses a la ment. 

Lletra


Un nou dia ha començat, em llevo al teu costat, respires lentament
Un nou dia que ha passat et lleves I
No saps que oblidarem aquest moment
Les casualitats no son les que ens han portat a viure aquest present
Que no en soc conscient, si m’esperes allà fora et cantaré

Escriurem que tot no va ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem amb els dies regalats I amb
El somriure dels que ja no hi puguin ser
Escriurem que tot no va ser fàcil

Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem caminant per les estrelles I amb
El somriure dels que ja no hi puguin ser
ara que tot ha acabat, que no et tinc al meu costat
Em sento diferent
Amago en un calaix les mirades d’amagat
Les que cançons que em vas cantar
Son les que vull cridar
Si m' esperes allà fora et cantaré
Escriurem que tot no va a ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem amb els dies regalats I amb
El somriure dels que ja no hi puguin ser

Escriurem que tot no va ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem caminant per les estrelles I
El somriure dels que ja no hi puguin ser

Escriurem que si va ser fàcil
T’estic cantant la nostra història en un paper
Marxaré recordant tots aquells dies I
Amb el somriure que tu sols sabies fer

Escriurem que tot no va a ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem amb els dies regalats I amb
El somriure dels que ja no hi puguin ser
Escriurem que tot no va ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem caminant per les estrelles I
El somriure dels que ja no hi puguin ser

Escriurem que tot no va a ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem amb els dies regalats I amb
El somriure dels que ja no hi puguin ser
Escriurem que tot no va ser fàcil
Cantarem la nostra vida en un paper
Marxarem caminant per les estrelles I
El somriure dels que ja no hi puguin ser

Fonts d'informació:

3 comentaris:

Noemí Salvador ha dit...

Esta canció si que la coneixia des de fa ja un temps, l'escolte de tant en tant des del dia que va eixir (que no fa molt de temps d'això) . És una cançó molt bonica des del meu punt de vista, té molta musica de fons que acompanya a la lletra, i m'agrada molt sobretot el missatge que vol transmetre

Ruben Padoani Bembo ha dit...

En la meua opinió aquesta cançó és molt alegre i em fa sentir bé. Té molt bon ritme i la lletra és molt bona. No coneixia abans res d’aquest grup perquè no escolte música en valencià, però la cançó està molt bé. La he sentida més d’una vegada però mai m’havia fixat molt en la lletra ni en el ritme que tenia la cançó.

Rebeca Wieck ha dit...

'Escriurem' és probablement la cançó que té més pes en el disc de Miki Núñez. La va escriure en català i va suposar posar el cor damunt de la taula i mentres l'escrivia ho passava malament. Era com escriure sobre eixes coses sobre les quals no vols pensar però saps que les has de parlar amb algú. És una cançó, una balada que, per a molta gent, arriba fins el més fons del cor i quan l'escolten acaben plorant.
Pareix que estiga composta per a algú que ha perdut a un ser volgut, alguna persona que ha mort, (“marxarem caminant per les estreles" diu la cançó). També pot paréixer que el compositor l'ha escrit pensant en algun moment de la seua vida en què el va passar malament amb la seua parella, que li haja deixat. Però la resposta és un rotund “No”. En realitat és una cançó dedicada a les 16 persones que van estar juntes en l'Acadèmia d'Operació Triomf, durant l'any en què el compositor va estar dins. Cada frase és per a una d'eixes persones i parla dels moments difícils que van passar en el programa. Reflexiona sobre el que passava dins, el que passaria fora, com viurien les seues vides...Es un himne creat per a ells.
Però, esta cançó, també, s'ha utilitzat com un himne d'esperança i ha passat a formar part de diversos col·lectius que la utilitzen amb ànim de seguir avant i mirar al futur de forma positiva. Especialment en els durs moments en què ens ha tocat viure, amb el brot del coronavirus causant de la COVID-19.
Una cançó que arriba al cor, que deixa entreveure els moments difícils que de vegades podem passar per esta malaltia, per les pèrdues i per tota la lluita i esforç que suposa combatre este virus. No obstant això, ens deixa un halo de llum perquè gràcies a l'esforç de tots “Junts ho aconseguirem”.