dilluns, 30 de març del 2020

LILDAMI (i Sr. Chen) - La dels Manel

Recomanació de Sofia de Dia (3r, B) 


Lildami és el pseudònim que utilitza Damià Rodríguez per a les seues cançons. Va nàixer a Terrassa el 22 de maig de 1994 i actualment té realitzada la carrera de dissenyador industrial, a més de treballar com a cantautor de música rap i trap. Va fer la seua primera aparició l’any 2014 i, a partir de 2017, va eixir en en diverses emissores de ràdio. En una va presentar una versió acústica d’un dels seus temes, No Et Puc Prometre Res. Aqueix any, a més, va concursar en Sona9 i va ser seleccionat per anar a la final. Després d’aquell concurs, la seua carrera va despegar. Fins ara ha treballat amb dos altres artistes: Sr. Chen i Emotional Goku. 

Ha realitzat en total quatre àlbums, l’últim i al qual pertany la cançó que recomane és Flors Mentre Visqui . També ha realitzat huit senzill i ET, l’últim de tots creat al 2020 i anomenat A La Sang. 

Vaig conèixer Lildami per la meua germana major, que de vegades vol escoltar la pronunciació valencià/català. Aleshores, quan vaig veure que havia d’escriure una cançó en valencià per al blog, vaig demanar-li ajuda. La cançó m’agrada un poc. És pareguda al tipus de trap que escolte a voltes i la lletra no està malament. És un tema alegre amb molt de ritme. Parla de circumstàncies que el fan sentir lliure i feliç. Et transmet tot el que diu, et permet imaginar-t’ho o recordar-ho si ho has viscut; per això m’agrada perquè és senzilla i preciosa. 

Lletra de la cançó.


Sé que estem vius, noto la força,
poso atenció, tu no et posis nerviosa.
Pot ser petit, pot ser molt grossa,
en cada racó, en cada cosa.

Avui he pres una decisió, m’he llevat amb la visió,
el que més m’agrada de la vida no es compra ni està en estoc.
Per això, baixarem les finestres, una carretera llarga...
...per sentir el vent a la cara.

El sol taronja il·luminant és l’última hora de la tarda,
i jo només tinc ganes d’arribar casa.
És com el primer glop de birra fresca una nit d’estiu,
jugant al mechero es el que em fa sentir viu.

Poso el mode aleatori i que per casualitat,
surti la cançó en què rumiaven i no la volem passar.
Plorar de riure, cantar a la dutxa, ballar sol a casa,
l’olor dels carrers quan plou i de la gespa just tallada.

I que em rasquin l’esquena, quedar-me adormit,
encendre just la tele i posin el meu show preferit.
Mirar Plats Bruts a l'estiu: Que haurà sigut del David?
Declarar-te el meu amor i que a més diguis que sí, que sí...

Sé que estem vius, noto la força,
poso atenció, tu no et posis nerviosa.
Pot ser petit, pot ser molt grossa,
en cada racó, en cada cosa t’hi trobo a tu.

T’hi trobo a tu,
T’hi trobo a tu,
T’hi trobo a tu,
T’hi trobo a,
T’hi trobo a, T’hi trobo a tu.

I en aquesta segona part, tinc algo per contar:
Recordo quan tenia 14 i vaig començar a cantar.
Recordo no sonava bé però allò em feia volar,
no et diguin el que pots fer perquè ets imparabla.

Dormir amb la gent que vols però despertar-te amb la que estimes,
un ametllat havent sopat diga’m què més necessites.
Descobrir noves amistats tornant a casa de festa,
que una gran suma de diners a vegades també resta.

Ser un antitaurí però cantar el “Soy torero” de Chayanne a ple pulmó,
és agost i menjo torró.
Escoltar la tempesta ben tapat a dins el llit,
el meu cor seguint els batecs d'aquest beat.

Saber apreciar el tacte del vellut.
Trobar-te quan em sento perdut.
Escoltar un disc de Manel bevent una ampolla de vi,
declarar-te el meu amor i que a més diguis que sí, que sí...

Sé que estem vius, noto la força,
poso atenció, tu no et posis nerviosa.
Pot ser petit, pot ser molt grossa,
en cada racó, en cada cosa t’hi trobo a tu.
T’hi trobo a tu,
T’hi trobo a tu,
T’hi trobo a tu,
T’hi trobo a, T’hi trobo a, T’hi trobo a tu.

Fonts d’informació

·Vikipèdia
·A Dels Manels
·Cifraclub

1 comentari:

Noemí Salvador ha dit...

Esta cançó m'ha agradat prou, jo no coneixia a aquest grup i molt menys la cançó, però m'ha agradat ja que és un tema alegre i amb molt ritme. És una de les cançons que quan les escoltes fa que et mogues per la marxa que té, m'ha agradat molt, m'ho guarde per a tornar-ho a escoltar en qualsevol altra ocasió