dilluns, 30 de març del 2020

BAD GYAL - Pai

Recomanació de Rania Wieck (3r C)



Bad Gyal és el nom artístic pel qual es coneix la cantant Alba Farelo, una jove compositora, DJ i productora nascuda a Vilassar del Mar el 1997. És considerada una de les grans revolucions del gènere urbà més mil·lenista com el trap o el dancehall. Des de molt jove es va considerar una fanàtica del gènere dancehall. La seua música urbana l'ha portada a ocupar un lloc molt alt en el rànking del trap espanyol. 

La seua carrera va començar al costat del DJ Fake Guido a l’abril de 2016 quan van penjar en Youtube una versió en català de Work de Rihanna titulada Pai. A aquest single se li van sumar més tard les cançons Indapanden, Leiriss i No perd res. Poc temps després de l'estrena d'aquestes cançons, amb més de 3 milions de visites en Youtube, uns mesos més tard, el 9 de novembre de 2016 la cantant va fer el seu debut amb Slow Wine Mixtape, en concret amb Febre, i va començar a guanyar-se l'interés del públic. Actualment té mes de 36.000.000 de reproduccions a Youtube i mes de 43.000.000 en l’aplicació de musica Spotify. 

El 30 de abril de 2019 Billboard confirmava en exclusiva que Bad Gyal acabava de signar amb ells. 

Vaig conèixer la cantant Bad Gyal per una entrevista que vaig veure d’ella en la televisió. Jo no era molt fan del trap en general i desconeixia sobre el dancehall, però m’agradava molt el ritme i a mi sí que me agradava molt el reggaeton. Vaig començar escoltant algunes cançons seues i la primera vegada no em varen cridar molt l’atenció. 

M'agrada molt Bad Gyal perquè destaca defensant el feminisme i l’apoderament femení i trenca amb els esquemes. És defensora totalment del neofeminisme i dels drets de les dones. 

La lletra d’aquesta cançó parla principalment dels diners i un poc també de la seua història d’amor amb un xic, i que la traïció és el pitjor que li pots fer a algú, i si ho fas de pagar-ho com toca. 

En una entrevista va dir la següent frase: "Les etiquetes són perilloses. Realment ja no sé què volen dir perquè veig molts significats diferents en boca de gent de diferents ideologies. El feminisme s'ha tornat un concepte pop que ja no saps què significa i està massificat". 

LLETRA DE “ PAI” 

Pai, pai, pai, pai, pai
Jo només vull la pai, pai, pai, pai, pai
Per pillar-me algo de hai, hai, hai, hai, hai
Comprar-me un abric guai, guai, guai, guai, guai
Nai, nai, nai, nai, nai
A mi ja em sues tant, tant, tant, tant, tant
Només vull més guita
Que és l'únic que em fa rica
Amb mi no es juga ni es replica
Amb mi no et passis ni una mica
Sembla que no sap amb qui es fica
Si no ho entens la Gyal t'ho explica
Et vaig donar el que ningú et donava
No vas flipar, era el nivell que esperaves
Pel barri se sap quin pussy és el que mana
Així que ja saps que és el que et toca ara
Deixa la pai a sobre de la taula
Nai, ja saps que és el que hi ha
Tot aquell temps vaig perdre
Sap greu, t'hauré de cobrar
I no em val que ara em parlis del passat
Jo només vull la pai, pai, pai, pai, pai
Per pillar-me algo de hai, hai, hai, hai, hai
Si et passes et faig un tall, tall, tall, tall, tall
Deixa la pai a sobre de la taula
Nai, ja saps que és el que hi ha
Tot aquell temps vaig perdre
Sap greu, t'hauré de cobrar
Em sap molt greu, nai, però se t'ha passat la hora
No sóc la que sempre torna
He anat cap a una altra zona
I altres dies eres tu
Però ara això està molt cru
Jo sé que m'estimes però que et fas el dur
No vull saber res del que erem junts
Ja no tinc les ganes d'abans, ho sento
Rolling, rolling, rolling, rolling
Cremant les penes, ara que et follin.

FONTS D'INFORMACIÓ

WIKIPEDIA BAD GYAL

1 comentari:

Nacho Beach ha dit...



M'ha paregut molt interessant l'entrada que ha fet Rania, per que nos ens a parlat sobre una cantant molt coneguda com Bad Gyal, no tènia ni idea que es cridava Alba Farcelo, l'única cosa que sàvia és que sàvia que si que era Catalana, no sàvia per a res que ella va començar en 2016, jo no sàvia res d'ella fins que me la van recomanar, m'agrada molt quan canta una cançó i la seua veu. El que no sàvia que hi havia un tipus de música que és el genere DanceHall, que m'ha impressionat prou la quantitat d'estils musicals que existix. El que mes m'ha agrada d'esta entrada és la quantitat d'informació que ens a dau sobre una cantant famosa. M'ha paregut molt interessant esta cançó per que ens compte una relació amorosa que va tindre ella amb un xic, que li traïsc i ella l'única cosa que volia és que li pague com toca.