dimarts, 31 de març del 2020

LILDAMI - Pau Gasol

Recomanació de Dylan Carreño (3r A)

Lildami és el pseudònim de Damià Rodríguez, cantant de trap català nascut el 22 de maig de 1994 a Terrassa (Vallès Occidental). Va fer la seua primera aparició l'any 2014. L'any 2017 va fer aparicions a ràdios com Catalunya Ràdio i va presentar una versió acústica del seu tema No Et Puc Prometre Res a l'emissora iCat FM. Va ser un dels seleccionats per a la final de l'edició 2017 del concurs Sona 9. A partir d'aquí ha anat creixent com a cantant i s'ha agrupat amb dos altres artistes, el Sr. Chen, qui s'encarrega de crear les instrumentals, i la Emotional Goku, vocalista també. En nombres d'Spotify, ja supera els 70.000 oients mensuals i ha superat així les 900.000 reproduccions en alguna de les seues cançons com ara: Pau Gasol. 

El Sr Chen és Martí Mora Julià, cantant de Hip-hop/Rap, formava part d’una banda anomenada “Los Matador Rockers”. També s’ha anomenat “El Puto Chen”. Va llançar el seu primer disc fa més de 7 anys. 

És una cançó que tracta sobre els sentiments dels dos cantants cap a una altra persona. És una mica trista. És un tipus de trap amb un ritme no molt ràpid i apagat, que transmet tristesa. L’he conegut perquè he estat veient el blog de Villena.so i m’ha agradat la música d’aquests cantants. Jo l’escoltaria a l’hora de fer deures, ja que el seu ritme no es massa ràpid i no farà que tinguis errades pel seu ritme, ni tampoc farà que el teu cos s’accelere. Pot aportar paraules noves al teu vocabulari en valencià/català i cultura; a més, és un nou tipus de música no molt conegut que podria difondre’s, ja que està molt bé i pots aprendre moltes coses d’ella. 

LLETRA DE LA CANÇÓ


Rodejat de gent i em sento sol.
Fa ja massa dies que no aixequem el vol.
Cansat de plorar i no trobar consol.
Cansat de no trobar-te en els llençols.
I cada nit et sento al pit,
i en cada crit, tot sembla petit...Pau Gasol
Ua, si per més que busco no et puc trobar i...
Ua, aixeco les mans però no trobo paraules.
Ua, cansat de buscar i cansat de cansar-me.
Ua, vinc a trobar-te, d’una manera o altra.

MVP de la lliga que vaig crear,
jo ja feia això abans d’aprendre a afaitar-me.
I no sóc violent però, mama, haig de defensar-me,
volia la mansió i està plena de fantasmes.

Ara el meu equip juga en primera.
Disparem directe a la cistella.
Perquè això era el que volia des de l’escola bressol,
del 0 al 100, de baix al top, sentir-me com Pau Gasol.

I la veritat està bé, però valoraria més
arribar a casa i no haver de dormir sol.
I què haig de pensar? Que vas de farol?
Si deies que m’estimaves i ara no sé què vols.

Per cada frase que escric perdó un amic i una futura ex,
només volia ser feliç però, merda, és massa complex.
Ni pasta ni joies, en fi, ja no em queda res,
perquè estic perdent de 4 i màxim tiro de 3, Dami.

Rodejat de gent i em sento sol.
Fa ja massa dies que no aixequem el vol.
Cansat de plorar i no trobar consol.
Cansat de no trobar-te en els llençols.
I cada nit et sento al pit,
i en cada crit, tot sembla petit...Pau Gasol

Ua, si per més que busco no et puc trobar i...
Ua, aixeco les mans però no trobo paraules.
Ua, cansat de buscar i cansat de cansar-me.
Ua, vinc a trobar-te, d’una manera o altra.

Les coses que he deixat de banda
per sortir-me de lo estàndard.
La gent que no em parla, a contracorrent,
en temporal i sense ancla.

Quan passi la guerra i només ens quedin galons,
veurem si ha valgut la pena buidar els carregadors.
Era màgic com Johnson, només queden records,
dels polvos convertits en cendra que transformo en cançons.
A l’últim quart d’un partit difícil de remuntar,
amb el dilema personal de no saber si vull tirar.
La cara B de la fama, la foscor de brillar,
quan només tens boles negres en el teu billar.

El capità de l’equip però l’equip no confia en tu,
a la zona de tres segons però ningú et fa la alley oop.
Fora de la realitat com el doctor Tornasol,
Damn, em sento com Pau Gasol.

Rodejat de gent i em sento sol.
Fa ja massa dies que no aixequem el vol.
Cansat de plorar i no trobar consol.
Cansat de no trobar-te en els llençols.
I cada nit et sento al pit,
i en cada crit, tot sembla petit...
...Pau Gasol

Ua, si per més que busco no et puc trobar i...
Ua, aixeco les mans però no trobo paraules.
Ua, cansat de buscar i cansat de cansar-me.
Ua, vinc a trobar-te, d’una manera o altra.


Fonts de la informació 


1 comentari:

Juanjo Orsina ha dit...

Aquesta cançó m'ha impactat perquè el ritme em sembla bonic, la cançó no sembla trap, pense que és més aviat hip hop o rap. També la lletra m'alegra bastant, ja que la part del raper Sr.Chen parla de l'NBA i com que estem confinats a casa ja no puc ni entrenar ni jugar i això em posa bastant trist.