dimarts, 31 de març del 2020

31 FAM - Males cares

Recomanació d'Ainara d'Aquitània (3r B) 



31 Fam es un grup català de música trap, danchall i reggaeton, format per 6 joves: Kid Pi (Edi Freixas), AAA (Alex Sanchez), Bandam (Ferran Vilata), Lil Did (Didac Serra), Koalakey (Alejandro Gil) i Joey C ( Joel Cosp). El grup es diu així perquè el 31 és el número de la casa de Joey C, que és on es varen conéixer, i FAM perquè es consideren una família. Van nàixer a Sabadell, canten en anglès, en castellà i en català, i produeixen musica urbana des de 2017. Per a ells, cantar i produir al principi sols era un hobby, però es va tornar seriós després de signar un contracte amb la discogràfica Picap. el primer tema que van compondre va ser “Magdalenes”, i la primera cançó oficial publicada va ser “Fashos de Cen”. La cançó amb la qual varen guanyar popularitat és “Sincero”. El 2019 varen llançar el seu primer disc anomenat TR7TZE, en el qual van incloure 13 cançons, i ara estan fent gires amb el seu nou disc “Valhalla”.

La cançó "Males cares" es va publicar al gener de 2018, i ja te més d'un milió de reproduccions. Hi participen AAA, Bandam, Kid Pi i Lil Didi. La vaig conèixer perquè mon germà em va ensenyar Sincero, i em va agradar tant que els vaig buscar en youtube per a escoltar-ne més, i aquesta em va agradar molt. En el videoclip eixen els 6 membres i una chica. La cançó parla de l'amor o, millor dit, del desamor, i el videoclip està gravat en diferents llocs com una terrassa, una casa abandonada i un descampat. Té ritme i molt de rotllo i flow. A mi m’agrada molt i quan l'escolte em fan ganes de ballar i pense que la gent que l'escolta es posarà contenta i voldrà ballar també.

[Nota de Rosa Sanchis: No sé a vosaltres, però a mi, si em diuen "no vals res" i "Puta, no em fas el pes", se me'n van les ganes de ballar completament, i també se me'n van les ganes de recomanar tant la cançó com el grup]

Lletra:


L'amor propi em va ensenyar que no vals res
I ara cauen de 3 en 3
Sóc jo que he perdut l'interès
Porto ulls de xino però no sóc xinès
Puta, no em fas el pes
Sóc molt més del que tu em vas fer creure i ara ho veig
Si jo ho ballo, tu també ho balles
Si jo t'ignoro, tot són males cares
Si jo no et busco, diga'm per què t'amagues?
Si no et miro per què em parles?
Si jo ho ballo, tu també ho balles
Si jo t'ignoro, tot són males cares
Si jo no et busco, diga'm per què t'amagues?
Si no et miro per què em parles?

Ella se vuelve loca cuando suena el dembow
Tiene demasiado flow
Al bailarlo todos gritan "wow"
No te hagas, baby, báilalo
A ella le encanta
Le giro la cara, no le doy esperanza
Conmigo no se cansa
Al final nos iremos pa' mi casa
Y ahora tú, quieres enamorarte
Yo no encuentro vida tampoco encuentro Marte
Lo único que pido es que pongas de tu parte
Y mirar al horizonte y poder encontrarte
Yo no sé si tú estás pa' mí o estás pa' otro
Yo no sé si quiero tengo el corazón roto
Por daño que me hiciste cuando estabas con otro
Si quieres que lo baile pues lo bailo
Si quieres que me arrime pues estoy a tu lado
Tengo a los míos preparados
Sacando cosas buenas de todo lo malo
Yo no sé si tú eres de la multitud
Yo quiero contigo, tú quieres conmigo y eso lo sabes tú
Bailemos pegaditos, sólo siente el ritmo, vamos a hacerlo tabú
Que siempre te ves bonita y esa es tu virtud
 

Si jo ho ballo, tu també ho balles
Si jo t'ignoro, tot són males cares
Si jo no et busco, diga'm per què t'amagues?
Si no et miro per què em parles?
Si jo ho ballo, tu també ho balles
Si jo t'ignoro, tot són males cares
Si jo no et busco, diga'm per què t'amagues?
Si no et miro per què em parles?
Tu la tens molt vista quan vol et despista
Ella mou la pompa com si fos de revista
Només em vol a mi però jo no sóc egoista
No sóc un més de la llista
Bitch, em sento molt salvatge
Vinc de lluny, no fa cap gràcia
Aquella nena vol formatge
Però és que a mi ja no em fa falta
Per què perdre el temps amb tu?
Si per mi tu no ets ningú
Si vols pots tornar amb mi
Tenir una història sense fi
Avui va per mi, avui va per mi i ningú més
I és que aquí hi ha molta droga, nosaltres en posem més
Demà per tu, demà per tu i algú més
Pensa que jo ja en tinc moltes i ens en cauen moltes més.


Fonts