dijous, 6 de juny del 2019

GOSSOS - Corren


Entrada 1 de Santiago (Bat. Humanístic)

Gossos és un grup rock català que es va formar a l'estiu de 1993 quan Oriol Farré (veu i guitarra), Juanjo Muñoz (veu i guitarra), Roger Farré (veu i baix) i Natxo Torrés (veu i guitarra) van decidir formar el grup. Van fer molts concerts, però no van ser coneguts fins a la segona oportunitat que van tenir en un concurs el 1994, en el qual varen guanyar amb el seu disc Gossos. A més, el 2002 va arribar un nou membre al grup anomenat Santi Serratorsa, que tocava la bateria.
La cançó et fa entendre que les paraules tenen significat i que les has d'utilitzar al llarg de la teua vida. També diu que mai és tard per a dir allò que hagueres volgut dir, ja que les paraules no caduquen i sempre corren pel nostre interior.

La cançó “Corren” va ser editada per primer cop al 2007, i es pot trobar en el nové disc de Gossos. Ha sigut una de les cançons més populars del grup. A més, s'ha convertit també en una de les cançons més cantades de la música en català. El premi que va guanyar aquest grup gràcies al tema va ser al millor videoclip, segons votacions populars en Enderrok l’any 2008.

M'ha agradat perquè té molt de ritme i la lletra tracta d'un tema sobre el qual mai m'havia parat a pensar. A més, és la primera vegada que escolte aquesta cançó a pesar d'haver escoltat alguna vegada el nom d'aquest grup. Aleshores, pense que les ràdios haurien de posar cançons en català o valencià, igual que en posen en altres idiomes, ja que podrien donar-li una oportunitat a aquestes cançons, que tampoc estan malament.

FONTS:
https://ca.wikipedia.org/wiki/Gossos
https://fanmusicfest.com/content/gossos

Entrada 2 de Jaume

“Gossos” és un grup que forma part del rock català. Es caracteritza per ser un grup sense percussió, a soles amb guitarra, baix i veu, fins que a 2002 varen afegir una bateria.
Va ser a l'estiu de 1993 quan els manresans Oriol FarréJuanjo Muñoz, Natxo Tarrés i Roger Farré van decidir formar el grup. Després de diversos concerts, es varen apuntar a alguns concursos i a la segona oportunitat varen guanyar un premi pel seu disc «Gossos» (1994).

He volgut penjar aquesta cançó perquè la tenia a la recamara des de fa temps i em pareixia molt bona com per a no pujar-la. Dic que és bona perquè la seva melodia és súper-bonica, la lletra... Indispensable (De veritat, si pares atenció a la lletra, t'arribarà fins al cor, almenys a mi m'ho pareix), altre aspecte a destacar són les veus, la del cantant principal, Natxo Tarrés, és molt fluida i la de Macaco li dóna un estil original a la cançó. Per tant, en conclusió, diria que no us la perguereu perquè és molt bona.


       LLETRA:

És tard, no sé quina hora és,
però és fosc fa estona.
És fàcil veure que no hi ets,
ni un paper, ja poc importa.
Poso els peus a terra, vull caminar,
necessito despertar en un dia radiant.
Encara em queda temps per descobrir
tot alló que m'he amagat i que no m'he volgut dir.
Corren, corren pels carrers, corren
paraules que no s'esborren, imatges que no se'n van.
I ploren, ploren pels carrers, ploren
com gotes d'aigua s'enyoren, aquells que ja no es veuran.
Difícil descobrir qui soc avuí.
Una gota em cau mentre un altre em treu la set.
Plou i fa sol alhora
Tomba la bala bala,
tomba la bala que m'apuntava, era la meva
i jo mateix em disparava.
Raig de llum il·lumina'm, treu-me el fum.
Una revolució dins meu, la sedueixo i es transforma
No s'esborren, en conformo en mirar-me
Mirar-me de dins cap a fora.
On puc anar-te a buscar? Nena no és broma...
Hauria d'haver estat diferent,
però en un moment s'han tancat les portes.
Poso els peus a terra, vull caminar
necessito despertar en un dia radiant.
Encara em queda temps per descobrir
tot allò que t'he amagat i que no t'he volgut dir.
Corren, corren pels carrers, corren
paraules que no s'esborren, imatges que no se'n van.
I ploren, ploren pels carrers, ploren
com gotes d'aigua s'enyoren, aquells que ja no es veuran.