dimecres, 12 de juny del 2019

DOCTOR PRATS - Les nits no moren mai

Recomanació de Nerea

“Les nits no moren mai” és una cançó que el grup Doctor Prats ha versionat i ha adaptat al català, amb una nova lletra de l’original «The nights», del suec Avicii, per al disc de «La Marató».

Doctor Prats és un grup musical de Terrassa i el Vallès, format el 2015 amb la intenció de ser solament un "grup virtual", l’estil del qual és ska, reggae, funk, electroswing, pop, cúmbia i dubstep. Està format per 7 músics: Marc Riera (creador del grup), Guillem Boltó, Ramon Figueras, Miki Santamaria, Víctor Martínez, Josep Jaume Rey i Oriol Cors. Varen penjar les primeres cançons i, com que a la gent els van agradar, començaren a ser coneguts al territori musical, i aquest mateix any van traure el seu primer disc anomenat “Patates amb peix”.

A l’abril de 2016, un any després del llançament del primer disc, en trauen un segon anomenat «Aham Sigah», i el 2018, un tercer anomenat «Venim de Lluny». A l'actualitat tenen un total de 3 àlbums. Aquest grup ha traspassat les fronteres amb la seua música fent actuacions a França, Hongria i al Japó, i ha omplit escenaris en els festivals més importants del país com el Canet Rock, l’Acampada Jove o BioRitme.

Vaig conéixer aquesta cançó perquè en les falles d’enguany la van posar a una berbena on vaig anar i em va agradar molt la lletra i el ritme, així que em vaig interessar en ella i em va sorprendre quan vaig descobrir que era una cançó d'Avicii. La lletra és un intent d’explicar als més xicotets que s’ha de guardar la vida com un record molt gran i important, perquè aquesta passa molt de pressa sense que te n'adones i els records són l’únic que roman, i això és exactament el que em transmet.


LLETRA
Ja fa temps, no he oblidat
quan les ombres van marxar
i l'animal de dins
sortia a jugar.

I cara a cara,
amb la por vam aprendre la lliçó,
i amb llàgrimes ara
guardem els records.

Un dia el meu pare em va dir:
la joventut se'n va.
I agafant-me fort va continuar:
tindràs un cor bategant segons el que has viscut.
Quan tinguis problemes, jo hi seré.

I un dia deixaràs enrere el món
i viu una vida que recordis.
I m'ho explicaves quan sols era un infant:
aquestes nits no moren mai.
Les nits no moren mai.

Quan sentis la tempesta a prop
encén el llum
i fes-te el fort,
i amb les estrelles escriu el teu nom.

Vas dir-me:
pots anar molt més enllà,
pots creuar terres i mars,
jo et guiaré i sempre et podré ajudar.

Un dia el meu pare em va dir:
la joventut se'n va.
I agafant-me fort va continuar:
tindràs un cor bategant segons el que has viscut.
Quan tinguis problemes, jo hi seré.

I un dia deixaràs enrere el món
viu una vida que recordis.
I m'ho explicaves quan sols era un infant:
aquestes nits no moren mai.
Les nits no moren mai.

Aquestes nits no moren mai.
Les nits no moren mai.

FONTS D’INFORMACIÓ
https://es.wikipedia.org/wiki/Doctor_Prats
https://www.vilaweb.cat/noticies/doctor-prats-un-grup-virtual-que-triomfa-a-la-vida-real/
https://fanmusicfest.com/content/doctor-prats
https://www.fetasantfeliu.cat/entrevista/84702/doctorprats

2 comentaris:

Rebeca Wieck ha dit...

El ritme d'aquesta cançó ja el coneixia. Va ser feta per un DJ conegut, anomenat Avicii. La seua música m'agrada molt i de fet tinc moltes cançons seues al mòbil. M'agrada aquesta versió i la cançó feta en català está molt xula, encara que estic acostumada a escoltar-la en anglés i la prefereix més en anglés tot i que en català no em desagrada. La lletra de la cançó parla sobre un jove que ha passat la infància i que son pare li recorda i li ensenya que ha de viure la vida intensament per a que quan siga major, puga recordar les coses que ha viscut i que quan el jove tinga problemes el pare sempre estarà al seu costat. M'agrada que hi haja cançons en valencià perquè, de fet, hi ha moltes amb molt ritme i molt xules i si les cantem, tenim ventatja de tindre un millor vocabulari i fluidesa.

Rania Wieck ha dit...

Aquesta cançó ja l'havia escoltat moltes vegades i es una de les poques cançons en català que escolte freqüentment, m'agrada molt aquest cantant, pe les lletres que fa , el significat de les lletres i pel ritme que tenen les seves cançons.
Aquesta cançó me agrada molt també pel vertader significat que te la seua lletra , parla sobre la vida , la gent te que valorar molt més la vida i sempre quedar-se amb el records al llarg de la nostra vida i totes de les coses que vivim. La cançó me transmet moltíssim de records i em fa pensar en el significat de la vida. Recomane a la gent que escolten la cançó perquè es molt bonica i tenim que difondre molt mes que escolten musica en catala.