dijous, 6 de novembre del 2014

RUSH SMITH - Núvol


RUSH SMITH- Nuvol

Rush Smith és un “youtuber”, “vlogger” i cantant natural de Barcelona. Va començar a dedicar-se a pujar vídeos a Youtube i en poc de temps ja en tenia molts subscriptors. Hui en dia en te diversos canals de Youtube. Un d'eixos canals dedicats als més menuts anomenat “Little Rush”. Les seues cançons les publica en Youtube, per això és un cantant molt poc conegut. Rush Smith és el nom que ell utilitza a la xarxa, però el seu nom reial es Jaume. Si intenteu trobar informació d'ell a la xarxa us adonareu que és molt difícil trobar-ne cap. Des de fa poc més d'un any viu a Villalba(Madrid) amb altres “youtubers”.

Molta gent deia que aquesta cançó li recordava a la sèrie “Polseres vermelles” i tant va ser la gent que ho va dir que Rush Smith va colgar un vídeo a la xarxa en el que li cantava la cançó als protagonistes d'aquesta sèrie. Però aquesta cançó no té res a veure amb "Polseres vermelles".
“Nuvol” és l'única cançó de Rush Smith en català. Jo supose que al ser de Barcelona en tindrà més, però aquesta és l'única que ha publicat. La seua primera cançó que va publicar és “Princesas” el dia 5-01-2011. Des d'eixe moment a anant colgant vídeos a la xarxa de manera regular. Molts d'eixos vídeos són vídeos de cançons compostes per ell.


Vaig elegir aquesta cançó perquè va ser una casualitat que quan la professora va dir que hauríem de fer una publicació d'una cançó en valencià jo havia descobert aquesta cançó feia res. A més, és una cançó que m'agrada molt, tant per la lletra com per la música.



Lletra

Tens un núvol dintre l'ull
que vol escapar de tu
que intenta tornar al cel

No el pots pas ignorar,
tard o d'hora volarà
necessites plorar...

Mai hauria pensat
que pogués ser real
com continuar, si em falta una part

Vull ara el meu núvol, i el vull aquí..!!
semblo un nen petit, que no sap escollir..

Tens un núvol dintre l'ull
que vol escapar de tu
que intenta tornar al cel

No el pots pas ignorar
tard o d'hora volarà
necessites plorar...

Solament plou des-de ahir,
el sol tornarà a sortir
si emprens el camí

Necessites respostes, la resposta esta aquí:
has d'acceptar que la vida es aixi

Tens un núvol dintre l'ull
que vol escapar de tu
que intenta tornar al cel

No el pots pas ignorar
tard o d'hora volarà
necessites plorar...

No pots evitar,
el que et fa tant de mal,
has de deixar-lo volar, plorar, volar..

Tens un núvol dintre l'ull
que vol escapar de tu
que intenta tornar al cel

No el pots pas ignorar
tard o d'hora volarà
necessites plorar...


Bibliografia

Àngel López Rivas 1º Batxiller de Humanitats



10 comentaris:

Andrea Arenal i Jose de Bouvoir ha dit...

Aquesta cançó ens ha agradat molt perquè ens pareix molt emotiva. És la típica cançó que quan l'escoltes et fa recordar els bons moments d'una època de la teua vida, també et fa recordar a eixa persona que estimaves i ja no està, o fins i tot crec que és la típica cançó que escoltes quan necessites plorar o pensar en les teues coses.

La música i la lletra fan una combinació perfecta. La melodia lenta i la lletra, que parla d'una situació en la qual una persona està perdent a una altra que estima, no la vol perdre, diu que no sap com viurà sense la seua meitat però que tard o a l'hora se n'anirà, volarà.

El vídeo també ens ha agradat, en ell apareix un xic que va vestit de blanc i està davant d'un fons blanc, aquest xic va fent una coreografia expressant el que diu la lletra; quan va avançant la lletra, van apareixent com elements que pareixen núvols o estrelletes. A primera vista pareix un vídeo un poquet sos, però per al nostre gust està molt bé perquè ens pareix que queda molt bé amb aquesta cançó.

Per últim volem donar l'enhorabona al nostre company perquè ha fet un molt bon treball.

Maria Wollstonecraft ha dit...

Aquesta cançó m’agrada moltíssim perquè aquest és un dels meus cantants i youtubers favorits. És una cançó que em fa pensar que tinc que continuar amb les coses que vuic fer encara que hi hagen persones que no confien en mi.

No puc dir molt més ja que no puc descriure amb paraules el que sent quan escolte aquesta cançó. És un sentimen de emoció, de ganes de continuar i de pensar qu en oimporta que plore de vegades, sempre que no pare de intentar complir els meus somnis. Encara que al videoclib a soles hi ha el xic del video, està molt be pensat totes les parts perquè descriuen, més o menys, el que diu la lletra de la cançó, que em pareix molt emotiva i am molt de sentiment.

És una cançó molt profunda i que a mi personalment, m’agrada moltíssim. La recomane escoltar a tothom i que es passen per la seua página web que te molts cançons, encara que siguen en castellà, igual de bones i molt currades.

Ha sigut un plaer comentar aquesta gran cançó, molt bona escollida!!

Rubén Du Chatelet ha dit...

Aquesta cançó ja la coneixia perquè veia els vídeos de Rush Smith des de fa molt de temps i em pareix que és molt bonica i a més molt emotiva; és una de aquelles cançons que quan estàs en un moment difícil en el que no vols parlar amb ningú, tens a Rush, qui sembla que entén els teus problemes.

Quan vaig escoltar-la per primera vegada no vaig entendre-la molt be ja que no em sentia identificat, però quan va passar un temps vaig tornar a escoltar-la, estava en un moment difícil i vaig sentir que l'autor estava comprenent els meus problemes, sembla que t'entén.

Recomane aquesta cançó, a lo millor no per a sentir-la tots els dies però si quan penses que ningú va a comprendre els teus problemes; realment quan l'escoltes pareix que Rush Smith haja passat pel mateix que tu.

Kike i Adri West ha dit...

Hola, som Adri i Kike West i hui vam a comentar el vídeo “¡No jugueis como niñas!”

En aquest vídeo veus el masclisme que hi havia abans i que afortunadament esta desapareguent, aunque aun queda molta gent masclista.

Jo crec que tant els homes com les dones poden fer espert, tindre les mismes posibilitats de conseguir un treball i els mateixos drets. Per sort jo he recibit una bona dels meus pares i sempre m'han dit que no hi ha que menospreciar a les dones, ja que son molt importants en la vida. Perquè si no fora per la meua mare jo no estava ací.

En conclusió, pense que aquesta dona lo va fer molt bé presentan-se a la marató ja que va canviar un poc el masclisme en aquella epoca.

daniele kent ha dit...

Aquest youtuber(RUSH SMITH)ha fet una cançó bona e inclús interessant.
Jo no escolte cançons de vloggers però aquesta cançó, te algo que agrada a la gent
no es la típica cançó que solo dius paraules sensa sentit com algunes persones(amateurs)
que canten. Al principi la cançó no m'agradava però mientras transcorria el vídeo m'agradava mes sobretot a la metat de la cançó. En conclusió la cançó per a ser de un youtuber(amateur )ha estat be i entretenguda.

ⓁⒺⓄ ⓀⒺⓃⓉ ha dit...

Hola, soc Leo i vaig a parlar de la cançó “núvol” de RUSH SMITH. Aquesta cançó ens ha agradat molt perquè ens pareix molt emotiva. És la típica cançó que quan l'escoltes et fa recordar els bons moments d'una època de la teua vida. Encara que al videoclip a soles hi ha el xic del vídeo, està molt be pensat totes les parts perquè descriuen, més o menys, el que diu la lletra de la cançó, a primera vista pareix un vídeo una poc avorrit, però està molt bé perquè em pareix que queda molt bé amb aquesta cançó.

El vídeo es un poc rar Per un altre costat la cançó no esta tan malament mes o menys ens ha agradat. Perquè el cantant canta mes o menys bé, no és una cançó que sentiríem tots els dies però per una vegada tampoc passa res.

ⓁⒺⓄ ⓀⒺⓃⓉ ha dit...

Hola, soc Leo i vaig a parlar de la cançó “núvol” de RUSH SMITH. Aquesta cançó ens ha agradat molt perquè ens pareix molt emotiva. És la típica cançó que quan l'escoltes et fa recordar els bons moments d'una època de la teua vida. Encara que al videoclip a soles hi ha el xic del vídeo, està molt be pensat totes les parts perquè descriuen, més o menys, el que diu la lletra de la cançó, a primera vista pareix un vídeo una poc avorrit, però està molt bé perquè em pareix que queda molt bé amb aquesta cançó.

El vídeo es un poc rar Per un altre costat la cançó no esta tan malament mes o menys em ha agradat. Perquè el cantant canta mes o menys bé, no és una cançó que sentiría tots els dies però per una vegada tampoc passa res.

Victoria Becker i Nerea West ha dit...

Hola som Victòria i Nerea i comentarem la cançó RUSH SMITH- Nuvol, la cançó esta prou bé i té ritme. El cantant, canta prou bé ens ha agradat el ritme del guitarrista.
D'altra banda el xic que ix en este vídeo pareix un poc panoli, no seguix el ritme de la cançó, ho fa mes lent que el ritme. La lletra entrebanc amb el ritme de la cançó i en poques de les cançons que hem escoltat entrebanc la lletra amb la cançó.
La cançó et pot emocionar un poc i d'altra banda et pot motivar. D'altra banda no és una cançó que escoltaríem, hui en dia els jóvens no escolten eixe tipus de cançons per que se'ns fa molt pesada la cançó i és per que no ens arriba a agradar del tot.
Normalment els jóvens com nosaltres escoltem reggae o raps però mai este tipus de cançons. A part no ens agrada escoltar cançons en valencià per que no les entenem molt bé, aveses les cançons van molt ràpid i damunt que estan en valencian i se entenem menys.
Esta cançó no a estat tan malament, ens a agradat el ritme etc...
Bueno ens despedim adéu fins a la próxima.<3<3<3<3

Nadir Davidson ha dit...

Aquesta cançó m’agradat molt ja que aquest és un dels meus youtubers favorits. Aquesta canço inspira a la persona que l'escolta a no rendirse mai doncs que ningú et desee l'exit.

Aquesta persona et fa sentir que ets ric encara que no tingues molt de diners, ja que la vida té moltes coses que oferir-te que no costen res.
És una cançó molt tocant i profunda que personalment a mi, m’agradat molt. La recomane escoltar a tots els que estén triston i també als que estén bé.Hi han moltes bones cançons al seu canal en castellà i en català pero totes estén molt treballades i totes sonen molt bé.
Un salut per a totes i tots, ja ens trovarem a clase i felicitats Angel, has fet un bon treball.

Ha sigut un plaer comentar aquesta gran cançó, molt bona escollida!!

Sofia Stone ha dit...

Aquesta cançó de Rush Smith núvol és molt emotiva i entretinguda. La lletra és molt profunda, ja que parla de sentiments, ganes de lluitar i seguir endavant. Aquesta és una de les cançons que es fiquen dins teu i la lletra et identifica molt. L'autor vol transmetre que no cal rendir-se mai i per molts obstacles que et posa la vida, els has de superar.

El videoclip no m'ha agradat molt la veritat. Em sembla una mica avorrit i lent, hauria d'enganxar més amb la cançó, perquè la cançó i la lletra tenen més ritme.

Aquesta cançó m'ha transmès moltes emocions. Només escoltar-la he començat a pensar en coses del passat i com he continuat i he sabut lluitar.
Espero que continueu escoltant música en valencià, val la pena de veritat.
Enhorabona al meu company Àngel per triar aquesta cançó.