dilluns, 6 de maig del 2019

BUHOS - Brama

Entrada d'Hèctor (Bat. Ciències)



Els buhos són un grup de rock tropical format per huit integrants de Calafell, Tarragona. Aquests són Guillem Solé (veu), Jaume Nin (guitarrista), Joan Blazquez (bateria), Pep Vila-Abadal (teclat), Josep Contreras (saxo), Klaus Stroink (trompeta), Rai Benet (baix), Josep Carbonell (mànager). Van començar a tocar el 2005 i des d’eixe moment han composat un gran nombre de cançons, majoritàriament en català. El nom els el van posar els del seu poble per tindre una naturalesa salvatge, poques ganes de dormir i moltes de tocar a hores intempestives. Són un grup independentista que crea música reivindicativa amb sentit de l’humor. Algunes de les seues cançons són Volcans, No serà etern i Connectats, que ha eixit fa poc més d’una setmana.

He triat la cançó anomenada Brama, que pertany a l’àlbum Natura Salvatge, el qual es va publicar el 2014 i porta com a invitat a David Rosell. El missatge que dona la cançó és que s’han d’aprofitar els moments, centrar-se en el present i no desaprofitar cap oportunitat. Vaig escoltar-la per primera vegada a la casa del meu cosí; ell és un gran aficionat a la música valenciana, com ara el grup Txarango, i me’n va contagiar l’afició. Eixe dia em vaig adonar que la música en valencià és molt bonica i molt recomanable. 

Aquesta cançó em transmet alegria i ganes de fer coses, és com una injecció d'adrenalina. Jo l'escolte quan estic trist per a animar-me un poquet o quan estic dubtant entre fer o no fer alguna cosa, encara que també la puc escoltar quan estic content, ja que la gaudisc el mateix. Em fa sentir capaç de fer qualsevol cosa i fa que aprofite els moments, ja que vida sols hi ha una. Brama pot animar qualsevol i és molt probable que se us grave al cap, sobretot la tornada, i a més a més té referències a contes clàssics com “Caputxeta vermella” o “Els tres porquets”. També vull afegir que hi ha parts de la cançó que costen d’entendre, com la part de la “cabreta”; les deixe a interpretació pròpia.

Anime a escoltar-la a qualsevol que vulga una cançó amb emoció i amb ritme. Aquesta, a més a més, té un to humorístic, com l’expressió “porta nata i xocolata que segur que no s’escapa”, que també es mostra al videoclip que us deixe a continuació. Gaudiu de la cançó!

Lletra:

Les dotze i encara no has perdut la sabata
Jo ja porto quatre cubates i tinc la carabassa 
Aquí a fora esperant

Cabreta si vols t'ensenyaré la poteta
Et disfressaré de caputxeta
Que vull posar-me les botes del gat

I un àngel em diu que tiri cap a casa 
Que em retiri d'aquesta plaça 
És un deliri, ja se'm passarà

Però el dimoni
M'esperona, "Va! Vinga! Som-hi!" 
I em canta una tornada perquè ressoni al meu cap

I em diu
Brama si l'ocasió ho reclama
Balla com una canalla
Crida si t'hi va la vida
Llepa't ràpid la ferida
I mata pels seus ulls de gata
Canta una serenata
Porta nata i xocolata
Que segur que no s'escapa!

Refugia't a la meva casa de totxanes
Si el llop bufa baixem les persianes
I obro la boca per menjar-te millor

I puja amb mi a l'escombra d'una bruixa 
Truquem al Panoràmix el druida i que ens porti 
Un xarrup de poció

Brama si l'ocasió ho reclama
Balla com una canalla
Crida si t'hi va la vida
Llepa't ràpid la ferida
I mata pels seus ulls de gata
Canta una serenata
Porta nata i xocolata
Que segur que no s'escapa!
Brama si l'ocasió ho reclama
Balla com una canalla
Crida si t'hi va la vida
Llepa't ràpid la ferida
I mata pels seus ulls de gata
Canta una serenata
Porta nata i xocolata
Que segur que no s'escapa!

Brama, balla, i canta que segur que no s'escapa
Brama, balla, i canta que segur que no s'escapa

Fonts de la informació: