dimarts, 16 d’abril del 2019

TXARANGO - Una lluna a l'aigua

Entrada d'Helena (1r Batxillerat Artístic)


Aquesta cançó, titulada “Una lluna a l’aigua”, em transmet bones vibres i m’agrada molt perquè amb l’estil festivaler que té el ritme sols et pot animar i posar de bon humor. Txarango utilitza a l’hora de crear música una fusió, partint del reggae i del pop amb ritmes llatins i jamaicans fins i tot mescla rock. Els components són: Alguer Miquel, la veu; Sergi Carbonell, al piano; Joaquim Canals, el bateria; Alex Colinas, el baix; Pau Puix, el percussionista; Ivan López, el saxofonista; Jordi Barnola, trompeta i Jairo Rodríguez, les maraques. 

El grup es va formar el 2006, en un pis d'estudiants al carrer dels Còndols, a Barcelona. Com que vivien prop de la plaça George Orwell, lloc molt popular, van decidir anar-hi i improvisar la seua música. Van començar anant sols tres d’ells, i un d’aquests tocava el txarango, un instrument de corda original dels Andes. El grup va tindre tanta popularitat que el 2007 van començar a fer els seus primers concerts a Catalunya. Actualment el grup té quatre discs. 

Vaig conéixer Txarango per la meua germana. Una nit, anant de viatge amb el cotxe, em vaig quedar sense bateria al mòbil, i jo no suporte viatjar sense escoltar música. Aleshores ella em va prestar el seu mòbil i em va dir que havia descarregat una cançó que de segur m’agradaria. “Una lluna a l’aigua” va ser la cançó que em va dir, i com ella ja sabia, em va agradar molt, tant que la vaig escoltar durant quasi tot el trajecte. “Una lluna a l’aigua” pertany al disc “El cor de la terra”, i actualment és una de les cançons més importants del grup. Aquest tema tan sols transmet bones vibracions, et puja l’ànim i sol donar-te ganes de ballar. L’escolte quan em trobe trista, quan vull ballar però no sé què o simplement quan vull recordar aquell viatge que vaig fer amb la meua família. 


Lletra 

Vine'm a buscar, vine a robar-me l'aire. 
Vine aquí, balla amb mi, balla com una lluna a l'aigua. 
Balla com una lluna a l’aigua 
Vine’m a buscar, vine a robar-me l’aire 
Vine aquí, balla amb mi 
Balla com una lluna a l’aigua 
oi oi oi ai ai ai oi oi oi 
Balla com una lluna a l’aigua 
oi oi oi ai ai ai oi oi oi 
Balla com una lluna a l’aigua 
Busco el batec de la terra 
de la teva pell amb la meva 
(la vida que passa a través nostre) 
busco dins teu els vaixells enfonsats dels dies busco la clau del teu regne amb les cançons 
vull descobrir-te amb tot el cos 
arribar-te a la boca, robar-te l’aire i tremolar tots dos com una lluna a l’aigua 

No vull veure’t, (vull mirar-te), no vull imaginar-te, (vull sentir-te), vull compartir tot això que sents, no vull tenir-te a tu(vull amb tu tenir el temps) 

Vine’m a buscar, vine a robar-me l’aire 
Vine aquí, balla amb mi 
Balla com una lluna a l’aigua 
Vine’m a buscar, vine a robar-me l’aire 
Vine aquí, balla amb mi 
Balla com una lluna a l’aigua 

M’agrada perquè ets rebel, perquè balles, perquè vibres. 
M’agraden els teus ulls cansats d’haver-se passat la nit entre llibres. 
Jo vull llegir-te amb els dits, vull sentir te la pell encesa, vine i arranca’m aquest plor del pit vine a treure’m la roba de la tristesa. 

No vull veure’t, (vull mirar-te), no vull imaginar-te, (vull sentir-te), vull compartir tot això que sents, no vull tenir-te a tu(vull amb tu tenir el temps) 

Vine’m a buscar, vine a robar-me l’aire 
Vine aquí, balla amb mi 
Balla com una lluna a l’aigua 
Vine’m a buscar, vine a robar-me l’aire 
Vine aquí, balla amb mi 
Balla com una lluna a l’aigua 

Que sona Txarango presente 
des de Catalunya al món sencer 
balla balla 
Crema Barcelona i la lluna ens mira quan la nit delira la ciutat 
Puja la música a la sala, crida, som una mà la deriva tenim foc a la sang 
puja la música crema la vida 
Vine’m a buscar 
Puja la música a la sala, crida, som una mà la deriva tenim foc a la sang 
puja la música crema la vida 
Vine’m a buscar 
Ai ai ai ai ai 
Vull amb tu tenir el temps 
Ai ai ai ai ai 

Oi oi oi ai ai ai oi oi oi 
Balla com una lluna a l’aigua 
oi oi oi ai ai ai oi oi oi 
Balla com una lluna a l’aigua 

Bibliografia: 

https://es.wikipedia.org/wiki/Txarango
https://ca.wikipedia.org/wiki/Txarango
https://www.youtube.com/watch?v=BeH2eH9iPw4
https://www.youtube.com/watch?v=bDIBfFWNWWE

1 comentari:

isaac wieck ha dit...

Aquesta cançó em sembla molt bona i bonica alhora, perquè res mes comença se sent el que vol transmetre, alegria i emoció, a mi aquesta cançó sempre m'ha agradat per moltes raons, la lletra és pegadiza, té un ritme molt pegadizo i té un bonic missatge per a transmetre, i una cosa que m'agrada també és que difon la llengua valenciana/ catalana , perquè no se sol escoltar cançons en aquest llenguatge , però la gent no sap el que es perd, i com aquesta hi ha moltes cançons bones, i aquesta va ser una que em va encantar.