diumenge, 10 de març del 2019

ATUPA - Res està escrit

Entrada de Jaume (Bat. C)

Atupa és un grup de rap en valencià nascut a Montcada, format per Adrià Aguilar, Fran Yera, Robert Palanca i Fernando Boix. La seua discografia està composta per: Quatribarap (2012), Extension Pack (2014) i Quasi res porta el diari (2016).

La cançó que he escollit s’anomena “Res està escrit”, tema que Robert canta en solitari, i per això al final apareix la resta d’Atupa i un se’n va enfadat, sempre amb un to humorístic. Aquesta és una de les cançons que més m’agrada d’aquest grup, pel bon rotllo que desprén i pel seu missatge.

“Res està escrit” explica que cal parar de pensar en el futur per a poder centrar-se en el present que ens envolta i gaudir-lo com toca. A més, Robert conta que ell sempre està descontent amb tot i que per això es perd el present, perquè sempre és troba pensant en el futur. També diu que els joves hem de lluitar per allò que volem i no deixar el nostre camí de banda; però sempre cal lluitar en el present i no deixar-ho per al futur que ens hem plantejat, ja que possiblement no ocórrega com ho havíem pensat. A més a més, comenta que no hem de preocupar-nos pel que la gent pense de nosaltres, per a així poder sentir-nos vius i lliures, i que la música li va donar l'impuls, però que va ser la seua gent qui el va formar com la persona que és.

Sense cap dubte us recomanaria que escoltàreu altres cançons d’Atupa perquè tenen unes temes, la majoria raps, amb un ritme molt bo, que faran que us enganxeu a aquest grup tan peculiar de música en valencià. Per últim, vull dir que l'any 2018 varen traure una cançó anomenada “Tu mateix”, que recomane que escolteu.




Lletra

Estic cansat de fer plans, 
d'oblidar el que va passant en el precís moment, 
pensant en què passarà, on estarem, 
quan tinc fred vull calor i quan és estiu vull que arribe l'hivern. 

Mai estic content amb el que passa, 
cansat de perdre el hui per pensar en el demà, 
que no vull desaprofitar més anys 
que vaig a disfrutar de tots els instants. 

Que allò que esperes és algo que està absent, 
però el present és teu, deixa't endur, 
que tot passa com si no hagués passat, 
ei tu, que la llibertat no està envoltada per murs. 

Lluitem pel que ens quede per fer, 
vull fer-ho tot hui per si no hi ha un demà, 
els somnis són teus, compleix-los i creu, 
sols vull gaudir de tot els temps que em queda. 

Em queda el record dels qui ja no estan 
la incertesa de qui seria jo, si estigueren al meu costat, 
sóc jove, en constant aprenentatge, 
i està bé saber que he comés infinitat d'errades. 

Seguiré lluitant per la meua parla, 
els meus projectes, tot el que estem construint, 
que no tinc germans de sang però si de tinta 
i ganes de menjar-me el món amb el poc que tinc. 

Que vull sentir la pluja al dormir, sentir-me viu, 
somriure quan el mal s'apodere de mi, 
adonar-me de què hi ha un terme mig, 
lluitant pels ideals que m'han fet estar ací. 

Que allò que esperes és algo que està absent, 
però el present és teu, deixa't endur, 
que tot passa com si no hagués passat, 
ei tu, que la llibertat no està envoltada per murs. 

Lluitem pel que ens quede per fer, 
vull fer-ho tot hui per si no hi ha un demà, 
els somnis són teus, compleix-los i creu, 
sols vull gaudir de tot els temps que em queda. 

Que no em vaig a preocupar pel que la gent pense de mi, 
un fracàs és una lliçó, tan sols vull sentir-me viu, 
que vull volar, amb la música donant-me l'impuls, 
si sóc qui sóc és per la gent que m'envolta, i tu? 
vine amb mi a compartir el camí, 
de forats i pedres que ja ens proposàrem seguir, 
que la por ja la tenen, la temblor ja la notem. 

Lluitem pel que ens quede per fer, 
vull fer-ho tot hui per si no hi ha un demà, 
els somnis són teus, compleix-los i creu... 

Lluitem pel que ens quede per fer, 
vull fer-ho tot hui per si no hi ha un demà, 
els somnis són teus, compleix-los i creu, 
sols vull gaudir de tot els temps que em queda. 

I és que la vida va i canvia, 
res és com pensares ací, res està escrit, 
avui serem l'amenaça, 
del temps i la nostàlgia, vull pensar en el hui.

Bibliografia:

1 comentari:

Rebeca Wieck ha dit...

Abans de comentar el video volia dir que aquest grup de música m'agrada prou i el vaig conèixer gràcies a la meua germana major i des que me'l va dir, he escoltat moltes cançons d'aquest grup i la cançó que més em va agradar va ser aquesta. Encara que hi ha més que també estan molt bé. Quan vaig escoltar aquesta cançó per primera vegada em va agradar el ritme que és el primer que em va impactar i a més a més, la lletra és molt xula i el cantant ens diu segons la cançó que "mai està content amb el que passa i que no vol desaprofitar més anys, perquè va disfrutar tots els instants". Aquestes frases són molt bones perquè a vegades a qualsevol li passa quan té problemes o quan està vivint d'una manera que no li agrada, en eixos moments s'adona que mai està content i no vol desaprofitar més anys.