dissabte, 11 d’abril del 2015

TERÀPIA DE SHOCK- Intenta-ho

Teràpia de Shock és un grup de pop-rock radicat a Catalunya, creat l'any 2006 per un grup de joves de les Preses (La Garrotxa). El grup va aconseguir un especial renom en ser la banda sonora de la sèrie de TV3 Polseres vermelles.

Durant l'estiu de l'any 2006, Ferran Massegú, que ja cantava amb un grup d'amics, i Jaume Sucarrats, que tocava la guitarra i li agradava compondre cançons, es van trobar en diverses ocasions per tocar junts diversos temes amb guitarra acústica i veu. Arran d'aquestes trobades van començar a compondre algunes melodies que amb el temps es van convertir en cançons com Carla i Sense tu . Gerard López es va incorporar al grup quan només tenia 13 anys. Setmanes més tard es va incorporar el baixista d'Olot Albert Parés. La seva primera actuació va ser a la festa d'estudiants de Sant Tomàs, a la discoteca Kratter s. El 15 d'agost, Teràpia de Shock va presentar la cançó Sense tu en el Concurs de la Cançó de Salitja, en què van ser el grup més votat pel públic assistent que els va atorgar el Premi Popular.

Aquesta cançó titulada "Intenta-ho" esta treta del disc Escapa't amb mi publicat en 2010. No pertany a la sèrie de polseres vermelles però la vaig coneixer arran d'escoltar cançons de les que si que sortien en ella ja que és la meva sèrie preferida.

La cançó parla que una persona no ha de rendir-se i dir que no pot fer alguna cosa ni aspirar a alguna cosa sense intentar-ho primer, igual que diu que si ho intentes i falles amb el pas del temps sanés així com que el millor que pots fer és afrontar les situacions tal com vénen de cara en lloc de donar-lis l'esquena.

Us deixe el videoclip i la lletra, espere que us agrade tant com m'agrada a mi.




LLETRA:




Si no ho proves mai sabras 
el que podia haver estat 
I si falles t'equivoques 
tot ho cura el temps 
Intenta emportar-te els bons moments 
Intenta-ho, intenta-ho 

Quan no tens ningú al costat 
tot et va malament 
si la unica sortida 
es afrontar el present 

La vida es curta com la nit 
no ho pensis i crida 

Tu no vols, tu no vols 
Tu no vols, tu no pots 

Quan miro veig que tot el que he fet 
no ha servit de res 
Se que les coses no han sortit 
com haurien d'haver estat 

Oblida-ho i torna a començar 
quan el mon et caigui a sobre 
et podras tornar a aixecar 

Tu no sents tu no vols 
que s'acabi igual que jo 
Tu no pots, tu no et veus 
capaç de dir que no 
Intenta-ho i anira millor 
Intenta-ho, Intenta-ho




Jenny Campoamor. 1er Batxillerat Humanitats i Ciencies Socials.

2 comentaris:

Jose de Beauboir ha dit...

Aquesta cançó em pareix una cançó amb molt ritme i a més té un ritme molt encomanadís, és una cançó trista, però a la vegada és molt alegre per què no és la típica cançó d'una ruptura que el seu ritme és molt lent, a aquesta cançó el ritme és molt ràpid i molt roquer. La cançó m'agrada molt per què et dóna molts ànims per a superar una ruptura sentimental.

La lletra ens conta l'història d'una parella que a trencat la seua relació i la cançó dona ànims per a fer coses que et fessen oblidar la teua ex parella i al fet que si la relació s'ha trencat és per què les coses no anaven bé i la parella no tenia futur i és millor deixar-lo, encara que tot cal intentar-ho com diu el títol de la cançó.

Maria Wollstonecraft ha dit...

Per començar vuic dir que aquest grup m'agrada molt, ja que tenen cançons amb un ritme i amb una lletra molt profunda que sempre volen transmetre alguna cosa.

Aquesta cançó em transmet ganes de no perdre el temps i que si tinc por de fer alguna cosa per fallar o perquè no vuic que la gent és ria de mi o que em diguen coses roïnes he de dir: "Sí, ho he fet, però per lo menys jo he fet alguna cosa". No sempre vas a sortir bé de totes les situacions però si no ho intentes, mai sabràs si podries o no aconseguir-ho.

Recomane aquesta cançó a totes les persones que tenen por d'aconseguir alguna cosa i jo les dic: "El no ja el teniu, per què no aneu a aconseguir el sí?" Mai has de perdre les ganes i intentar fer coses noves encara que no hagen sortit bé i això és el que em transmet aquesta cançó.