dimarts, 24 de febrer del 2015

LA GOSSA SORDA - He robat un cor

La Gossa Sorda és un grup musical de Pego (Marina alta, País Valencià). La seua música té ritmes de Ska, Rock, Reggae i Punk amb la utilització de molts ritmes mediterranis i altres influències. Fan Servir instruments com la Dolçaina. Les seues lletres en català ataquen els fonaments del sistema, la injustícia de l'ordre social i mundial actual, la Lluita per salvar el País Valencià, el consumisme, la corrupció política, la crisi econòmica i l'integrisme religiós.
El grup es formà l'any 1997, i a les primeries de l'any 1999 es decideixen a fer el seu primer concert. Dos anys desprès, en el 2001 trauen la seua primera maqueta La gossa està que bossa. Amb l'arribada del seu primer disc Vigila s'obrin camí cap altres indrets de l'àmbit lingüístic català. Amb el seu segon disc Garrotades es convertiren en un dels grups més actius del 2006. És un dels grups de rock en Català amb més èxit en l'actualitat, i actuen per tot el País Valencià, entre altres territoris com el País Basc, Catalunya, Illes Balears, Galícia i Madrid.
Compromesos amb la llengua i la terra valenciana amb el seu disc Saó, el van traure el 2008 amb un gran èxit de vendes i actuacions per tot arreu.
Posteriorment, l'any 2010 van traure el disc L'últim heretge.

L'any 2014 tornen després d'any i mig aturats amb el seu cinquè disc, La polseguera, de la mà del productor Jaume Faraig i la discogràfica Maldito Records.
Aquesta cançó l'ha vaig trobar a Internet, buscant informació sobre la gossa sorda, i me va cridar l'atenció el títol d'aquesta cançó " he robat un altre cor"  que tracta de l'amor entre dues persones.




He robat un altre cor d’algú 
perquè no el necessitava 
Sóc capaç quan diferencie 
veritats d’un món hostil 
que no és el meu. 

Fugim d'aquesta platja que sembla una ciutat 
tornem a l'aigua neta dels ullals de la marjal 
ballem entre les canyes, cantem cançons de vells 
juguem al joc salvatge de la pell contra la pell 

Lisèrgica i obscena, la serp del paradís 
et mous com una fera, m'emborratxe dels teus pits. 
T'acostes a la vora i encens la meua ment 
lentament, lentament, lentament. 

Esta història diu que tu 
senties amb el cor, jo amb el fetge, 
tu somnis d’argent, 
jo la negra fel com a bandera. 
Tu les ganes de viure, 
jo les ganes de matar 
tota la hipocresia que em sobrava. 

El temps no comptava per a res eixe setmanes, 
el joc era salvatge, 
les corves infinites. 
La música de fons el nostre alé, 
banda sonora original dels meus deliris. 
Tu senties amb el cor i jo amb el fetge, 
i el caos harmonitzant les nostres passes, 
i tot podia volar per l’aire en cinc minuts, 
Fins ací, mon amie, no hi ha destí, 
Que et siga dolç el camí. 

He robat un altre cor... 

S’imposa la paraula 
amb tota la paraula 
i juga la paraula 
tan volàtil com un conte 
quan l’escoltes de la seua veu. 

Fugint a la vegada 
una tornada 
amb tota la paraula 
amb tota la paraula 
com un conte quan 
l’escolte de la teua veu. 

Vaig cantant tots els camins 
que em trobe i la veu 
no se m’esgota si amb tu 
les grans converses donen tema per parlar un poc més, 
per parlar un poc més, molestar un poc més. 
Si aconseguirem transformar la realitat i eixe mur 
que no ens deixa passar. 
Necessitem la llibertat per poder imaginar, 
construir l’objectiu i renovar el discurs. 
Ara és necessari invertir la misèria. 
Ara és necessari invertir la misèria. 
Ara és necessari. 

He robat un altre cor..


Ismael Butler

6 comentaris:

Ivàn Arenal ha dit...

Bon dia companys i companys, espere que estigueu contents perque ja estem en falles, com va dir Rita Barberà la nostra alcadessa, el caloret de l'hivern. Després d'aquesta xicoteta introducció m'agradaría comentar aquesta cançó dient que te un estil musical molt bó, i que m'agrada moltissim la seua lletra, perque parla de la soletat, la fugida cap a un nou camí, una nova vida ... pero tot relacionat amb l'amor. Els meus grups favorits son La Gossa sorda i Orxata SOund System, pense que son grups valencians amb molt bo ritme i bones lletres. Espere que us haja agradat aquest comentari, us incite a que entreu mes habitualment als blocs de Karicies i Villenaso per a comentar les seues entrades. Un salutet companys i companyes de l'institut Isabel de Villena. Un salutet. :)

Victoria Becker i Nerea West ha dit...

hola som Victoria Becker i Nerea West i vam a comentar la canço de La Gossa Sorda-He robat un cor.
En verdad a nosaltres no ens agrada la cançó perque no ens agrada el grup La Gossa Sorda, ens pareix molt aborrit i tampoc ens agrada el rock, perque pone que es un grup de rock i no ens sol agradar.
La lletra no es enten bé, i la melodia tampoc ens agrada molt.
Es despedim, ADEEEEU <3<3<3<3

Ana Ketzin ha dit...

Aquesta cançó m'ha agradat d'una banda si però per una altra no. El *ritme i la melodia no és molt del meu tipus però la lletra si que m'agrada.

La cançó tracta de començar una nova vida, un nou camí, de la soletat en la qual una persona se sent en un moment determinat.

Recomane aquesta cançó a la gent que li agrade les melodies tipus de rap com diu el grup de rock i la lletra amb temes com a est.

Jenny Campoamor ha dit...

Aquesta cançó m'ha cridat l'atenció i m'ha agradat bastant ja que a la meva manera de veure transmet molt bé i clarament el que vol. Tracta de l'amor que és un tema que m'agrada per als estils de cançons i secundàriament parla de la distància, la solitud, el camí que s'agafa cap a un nou destí i com refer la teua vida. Té un estil, un ritme i una melodia molt bona que pega i entona molt bé.

Personalment m'agrada molt les cançons i el ritme que tenen La Gossa Sorda ja que aquest és un dels millors grups valencians que existeixen i tenen molt bones lletres, us recomane que escolteu més cançons d'ells.

Mar Pardo Bazán ha dit...

La Gossa Sorda traduït com "El gos sord" (en referència a un gos femení), és una banda de música de Pego, Comunidad Valenciana. La seua música és una mescla de rock, punk,reggae i ska. Les seues lletres, en català, són una crítica social amb força contra l'establiment adequat d'ales, en plena ebullició d'un canvi de la ment i l'estatus polític del seu país. Aquest grup em pareix molt interessant ja que no sols fan cançons d'amor com aquesta, sino qué escriuen diferents temes com la crítica social molts més actuals.

La veritat que el ritme és millorable però amb la ajuda de diferents instruments principalment com el sacsofó i diferents trompetes fan que el ritme siga més encomanadís. La cançó intenta transmetre la soletat que ha tingut que passar, la forá que ha tingut i la nova vida que l'esperà. El tema principal ñes l'amor i la soletat.

Com ja he dit abans el grup m'agrada molt per les cançons i el tipus de lletra que té perquè escriuen de manera que s'alliberen dels seus pensaments i transmeten el que sucedeix actualment en la societat sense por ha ningú. Espere que vos haja agradat.

Nuria Wolf ha dit...

El grup de la gossa sorda, ja l'havia escoltat i és un grup en valencià que m'agrada molt. Aquesta cançó ja l'havia escoltat. El ritme com en totes les cançons de la gossa sorda és molt encomanadís. Pense que és una llastima que no hi haja videoclip, estaria molt bé.

La lletra parla d'un amor entre dues persones, també parla de la distancia i com refer la teua vida. La cançó és tranquil·la i pots escoltar-la quan vols relaxar-te, o per eixemple quan vas a caminar pel passeig.


La recomane a tot el món, però no sols aquesta cançó, sinó al grup en general per que és un dels meus favorits.