divendres, 24 d’octubre del 2014

ORXATA SOUND SYSTEM - Palmera destroy

Orxata Sound System és un col·lectiu musical nascut en 2003 a la Comunitat Valenciana amb l'objectiu de fusionar la música electrònica de ball amb el cant tradicional valencià. En el seu repertori podem trobar des de bases electre, techno i drum & bass fins a reagge, dub o hip hop. Actualment el col·lectiu està format per quatre cantants, un trompetista, un baixista i un programador. En 2006 guanyen el premi "Grupo Revelació dels Premis Ovidi Montllor" amb la maqueta "orxata" i en 2008 amb el seu primer disc "1.0" van guanyar el "Premio Ovidi Montllor" com "Mejor Disc Pop-Rock.

Des de 2003 publiquen tots els seus treballs en Internet baix llicències Creative Commons, permetent-los actuar per la major part del territori de parla valenciana, així com realitzar gires a través del Marroc, França, Bégica, Àustria i Alemanya.

Ells presenten un nou treball, el maxi single 2.0 beta 1, on fan un viatge des de la música de ball dels 90 fins als últims ritmes caribenys.

Orxata sound system es van retirar el 26 de setembre del 2014 per un temps, però han declarat que tornaran als escenaris.

Components
· Neus Berenguer: (veu)
· Violeta Ausina: (veu)
· Antonio Sánchez aka Panxo: (veu)
· Jordi Palau aka Drut: (veu)
· Natxo Jiménez: (trompeta)
· Andreu Sepúlveda: (sound engineer)
· Jaume Guerra: (baix)
· Carles Soler aka Biano: (programació)




LLETRA :

Roda rodant neo ruta destroy inna dancefloor
Unta'm de crema!

Ni un nano ni nono
mo n'anem
last night half past eight

Pobles i festa
descontrol, ruina
mandanga en el tanga
burumballa en tarima
cata cubata, bakalata primera fila
Resaca playa, peim, aspirina
adrenalina dilah
canela en rima
albaes, processons
serotonina
aspenta teta, horitzontal te tenta
labocaor d'El Puig te representa
bovina, ovina, porcina en la granja
palmera discotequera i més ganja
gasteu bé l'eina
anem per feina
nanai de la xaina
nonaina
nanai nonà

Festa fluorescent de les llums intermitents
bombo caixa i Benima no ens falla
la gent del bodevil untant de crema la nit
carrers i falles trutupà i tralla

Roda rodant neo ruta destroy inna dancefloor
Unta'm de crema!

Hui n'hi ha torrà papi
i la matinà és pa mi
hàmers, ocasions, racons, revolcons
carretera Barna, rotondes, detencions
túning, competicions a rectes de polígons
espòilers i alerons a l'aire
semàforos en ambre
clits per estrenar estrenant fetge
make up funda, güihqui, fanta i de banda a banda
rulen i merquen una nova tanda
benefici hasla, carril bici pasta
milhomes panda al regne del vici
farem negoci, alternatives a l'oci
oh sí sí mulata, oh sí sí

Festa fluorescent de les llums intermitents
bombo caixa i Benima no ens falla
la gent del bodevil untant de crema la nit
carrers i falles trutupà i tralla

Roda rodant neo ruta destroy inna dancefloor
Unta'm de crema!

Tú quieres que yo te diga que sí sí sí
pero yo te digo que no no no
se te pasó el arroz con este MC
vas a tragarte mi micrófono.
CONCLUSIÓ

Hem triat aquesta cançó perque aquest estiu passat, varem vore a aquest grup en un concert i ens varen agradar algunes de les seues cançons, la que més ens agradà va ser ''Palmera Destroy''.

Es més, tinc que dir que aquest grup es dels grups musicals en valencià que mes m'agrada, perque defén i utilitza la nostra llengua sabent que la majoria de gent no sol escoltar musica en valencià.

Fet per : Andrés Stone i Adrián Wolf.

11 comentaris:

Ivàn Arenal ha dit...

Bon dia, m'agradarí dir que aquesta cançó m'ha agradat ja que té un poquet d'estil de "Reggae" i aixó m'agrada pero respecte a la lletra de aquesta canço i del grup en general no em pareix res coherent, perque junta coses que no tenen cap sentit. Un salutet.

roxana wolf ha dit...

He triat esta cançó perquè es una cançó molt rock-era i et fa ballar,les xiques tenen bona veu,es una mescla de rap i cançó rapida.
Te molt ritme,i en el vídeo parecia que estaven en un concert,que tenia moltes llums i persones ballant,es un vídeo molt alegre.
Recomane que escuxeu aquesta cançó ja que et divertiràs molt

Nerea Roussel i Olga Stone ha dit...

Hola, som Nerea i Olga, i anem a parlar de la cançó “ORXATA SOUND SYSTEM – Palmera Destroy”.
En el vídeo n'hi han moltes llums que maregen molt, i els solistes es mouen massa i això fa que no s'entenga la lletra gens. Esta no té molt de sentit, s'inventen paraules arreu i després posen altres que rimen amb la terminació de l'última paraula. També no es veu molta gent al vídeo i, això,ens fa plantejar-nos que és un grup que no agrada molt i, per tant, no ens crida l'atenció i segurament a casi ningú. Per altra banda, el ritme ens ha agradat perquè és animós,
mogut i fa que siga un entorn de festa i, per això, fa que la gent tinga l'ànim de ballar i cantar amb ells.
Nostra opinió és que no aniríem mai a un concert d'aquest grup tan dolent, però això no vol dir que a algú li puga agradar.

A mi personalment (hola, sóc Nerea) m'ha paregut una cagarriteta per tot en general, i més perquè no s'antè res la lletra i pareixen bojos moguen-se així com si foren algo rar.

La meua opinió, (sóc Olga) és que la lletra és massa vulgar i té paraules obscenes, a soles m'agradat el ritme. En general no m'ha agradat res.

Adèèèèèèèèèèèèuu, se n'anem xulis un besset.<3

Maria Becker ha dit...

Hola, sobre aquesta cançó per al meu gust no és agradable; la lletra no s'entén, no te sentit, el acompanyament amb el ritme no em pareix correcte, no se que volen transmetre amb la lletra; per el ritme de la cançó puc entendre que es moguda, per ballar molt i estar de festa, és moguda però a mi no m'agrada. Si tindria que triar una part de la cançó em quedaria amb la tornada perquè és l'única part que entenc un poc de la lletra i el ritme acompanya més.

Entenc que a vosaltres us agrade per el vostre estil de musica, però jo no tindria aquesta cançó en el meu MP4.

Victoria West i Nerea West ha dit...

Hola som Victoria i Nerea,
la nostra opinió es que la cançó està molt avorrida, perquè la lletra no pega con la cançó, la lletra no s'entén i tampoc s'escolta molt.
El vídeo no se ve molt bé, hi ha moltes llums de colors per tant no se ve. Es molt rock-era i no ens agrada el rock molt.
Per l'altre part en ella te un poc de reggae, i ens agrada molt, el reggae als joves ens agrada molt per tant aquesta cançó no esta tant malament.
També té un poc de rap i es una cançó molt rapida i no s'entenc molt...
En fin la cançó no esta tant malament com al principi dèiem nosaltres perquè te molt ritme.

Saludes adéu <3

Borja Kent ha dit...

Aquesta cançó no m'agrada molt, té una mescla molt rara d'estils que no m'acaba d'agradar. La lletra potser es salva un poquet, però la barrega d'estils no té massa sentit.

També em pareix rar que hi haja tants participants en el grup, encara que açò no importa molt, falten instruments com la guitarra o la bateria.

En conclusió, pot ser hi haja gent a la qual li agrade açò, però per a mi no té massa sentit.

Alicia Michel ha dit...

Bon dia! Aquesta cançó no m'ha agradat molt, perqué personalment no és un estil de música que m'agrade.És un estil poc definit, ja que barreja tant l'estil del reggae com el rap.

En quant a la lletra,si que em pareix interessant perque ens parla sobre temes d'actualitat que passen als carrers i a les ciutats, en resum ens parla de la realitat en quasi tots els llocs.

Referent al grup, no l' havia escoltat mal ja que aquest tipues de música no m'agrada i no l'escolte,pero crec que al menys en aquesta cançó no canten molt bé, es a dir no es molt fàcil d'antendre. Pero estic segura que en altres canóns milloren molt.

En conclusió, recomane aquesta cançó a la gent que li agrade la barreja d'estils, el reggae o el rap, pero no la reomane a la gent que no li agraden estos tipus de música.

De totes maneres, heu fet un bon treball.

Un salut.

Sofía Stone ha dit...

Aquesta cançó parla sobre problemes actuals com la festa, el carrer, la ressaca de la platja, joves descontrolats... El tema està molt ben triat, perquè aquests problemes semblen que no siguen molt importants, però hui en dia són els que estan més presents a la societat.

La veritat que aquest estil no m'agrada molt perquè és una barreja de rap i reggae. Només m'agrada el ritme de la tornada, ja que és bastant encomanadís.
Mai havia escoltat aquest grup, no m'ha agradat molt perquè la lletra no s'entén molt, espero que en altres cançons siguen una poc millor.

En conclusió la lletra i el ritme no m'han acabat d'agradar, però només és una opinió, pot ser que a altres persones els agrade moltíssim. Encara que aquesta cançó no siga del meu gust us segueix animant a què escolteu música en valencià. Enhorabona als meus companys Andrés i Adriá.

Un salut

Tania ConFlow ha dit...

Aquesta canço es una mescla entre rap i reggae, mai havia escoltat a aquest grup, i la veritat que per a ser la primera vegada no m'ha agradat gens.

La lletra parla de temes de la actualitat com la festa als carrers, etc pero la veig que no es clara, no s'anten bé i veig un vocabulari molt poc correcte, i respecte al ritme es un ritme que no va bé amb la lletra.

Mario De Burgos ha dit...

Molt bones a tots, aquesta cançó m'ha agradat, perquè personalment no és un estil de música que m'agrade.
En aquesta cançó es veu l'estil del rap.

Aquesta cançó parla sobre problemes actuals com la festa, els joves i el alcohol.
El tema està molt ben triat, perquè aquests problemes a la actualitat son els que estan presents i a més cada dia son més els joves que sofreixen problemes amb la beguda o amb les drogues.
Te prou ritme i el vídeo es un vídeo molt alegre, sembla que hi estan a un concert.

Per a concluir, la lletra i el ritme m'han 'agradat, perquè a mi el rap em sol agradar. Us anime a que escolteu música en valencià i així el genere de la música en valencià continue creixent.
Vuic donar la enhorabona als meus companys del batxiller científic, a Andrés i a Adrià.

Ismael Butler ha dit...

Hola, bon dia a tots i a totes, aquesta cançó d'Orxata Sound System “Palmera Destroy”, que és un estil entre reggea i rap no m'agrada gens, per què no m'agrada aquest tipus de música. Mai havia escoltat a aquest grup i personalment, el ritme d'aquesta cançó no m'agrada.

En quant a la lletra, si que m'agrada, per què, és un tema actual, ja que parla sobre la festa, els carrers, l'alcohol, les drogues, etc. I pense que és un tema molt interessant ja que molts joves es veuen involucrats en aquests tipus de situacions.

En conclusió, la cançó no m'agrada gens, però la lletra si que m'agrada molt, ja que és un tema actual i per a la meua opinió, molt interessant. Encara que a mi personalment no m'agrada anime a la gent a escoltar cançons en valencià a també a escoltar a aquest grup, per què encara que a mi no m'agrada, a gent que li agrade el rap i el reggea junts, o encara que li agrade assoles el rap o el reggea pense que si que li pot agradar.

Per últim volia felicitar als meus companys pel treball que han realitzat.