diumenge, 23 de març del 2014

AUXILI - Créixer junts / Abismes

AUXILI




"Els inicis d’Auxili es remunten a l’any 2005, quan un grup d’amics decidiren ajuntar-se per fer un poc de música. Sense adonar-se’n anaren consolidant-se com a grup/banda de manera més formal, amb un estil definit i amb un munt de concerts arreu del País Valencià. L’any 2009, enregistrem el nostre primer treball “Existirem...?”, el qual va tindre una bona acceptació per part del públic, tenint en compte que es tractava del nostre primer disc. Encara que s’evidenciava la poca experiència en composició i gravació, aquest primer treball va suposar un canvi positiu de mentalitat per a tots els membres del grup.

Després d’un parèntesi a la vida d’Auxili, se n’adonàrem que allò que realment ens agradava, i el que ens faria seguir endavant, era el reggae. És per això que decidim elaborar un nou projecte amb una formació diferent, cares noves i idees fresques per tal de tornar al panorama musical amb més força que mai.

És el moment de presentar “Dolç Atac”, segon treball del grup amb el reggae com a gènere principal i influenciat per altres com l’ska, el ragga i el rap. Sempre amb un estil propi, definit, més madur i amb unes lletres directes que revelen tot allò que volem transmetre."


CRÉIXER JUNTS



Nàixer , riure, créixer junts a quatre rodes
el parc un Coffe Shop que entre cartes fèiem rotgle.
Enyore, enyore, enyore aquells estius,
risses a les sèquies, l’aigua d’aquell riu
que ens va fer amics per sempre.

I es deixarem les veus, disfrutarem com deus,
altra nit amb els meus.
I es deixarem les veus disfrutarem com deus,
altra nit amb els meus.

Sona trist i melancòlic, altre dissabte alcohòlic,
diumenge de ressaca, al local fum d’hidropònic.
I un crit per els amics,
i un crit pels dijous que acabàvem
tots de festa al teu pis.
I em fa feliç, i em fa feliç
contemplar que al pas del temps seguim junts,
forts com punys, risses, màgia, festivals,
nits de llunes superficials i emoció.
Transformar les nostres vides en una cançó

I es deixarem les veus, disfrutarem com deus,
altra nit amb els meus.
I es deixarem les veus disfrutarem com deus,
altra nit amb els meus.

ABISMES



Vull fugir d’aquesta ciutat,
el fum del plàstic m’ofega.
No tinc forces per a oblidar
i l’horitzó s’esdevé complicat
sense tu al meu costat.

No he alçat el cap, no puc mirar
què m’espera darrere del mar,
no suporte veure el final.
Viure sols el pas que, no més enllà.
On està la llum que il·lumine algun far
per a continuar?

Camí de l’abisme i et trobe, vull alçar el cap.
Veient la caiguda no estic tremolant. Qui sap,
tinc sensacions de poder volar.
Em sent victoriós a les portes del fracàs.

Surt de City plàstic, fàstic a un món patètic.
Consciències pre-dissenyades al seu món sintètic
I dius que és dur parlar del futur,
doncs derribem un altre mur. Si estic amb tu em sent segur.
I ara explota la meua ràbia en forma de cançó.

Ràbia eterna si la impotència no ens cura el mal,
ràbia eterna si en la mirada s’atura el temps.
Crisi de la crisi individual si l’individu,
crisi quan el cicle ens escolta el cor.
Crisi de la crisi individual si l’individu.
És una guerra eterna.

Camí de l’abisme i et trobe, vull alçar el cap.
Veient la caiguda no estic tremolant. Qui sap,
tinc sensacions de poder volar.
Em sent victoriós a les portes del fracàs.

Hui per fi ha arribat el dia de somriure-li a la vida.
Hui et trobe en el camí i es el nou punt de partida.
Rebentem amb alegria, disfrutem de la fugida.

Seguirem buscant la llum del far de la rebel·lia.

OPINIÓ

Una altra vegada escoltant música en Spotify he trobat aquest grup i la primera cançó que m'ha eixit ha sigut aquesta i des del primer moment que l'he escoltat m'ha encantat. La primera cançó, Créixer junts, parla de l'amistat i dels amics i amigues que pasem la vida  amb ells i sempre estan al costat teu en totes les circumstàncies.  Aquesta cançó em transmet moltes energies, fa la reflexió de que els millors amics són les persones que sempre estaran al nostre costat a pesar de tot.

L'altra cançó, Abismes, em transmet ganes de lluitar, de perseguir els somnis. No se si serà el que transmet la cançó, però a mi em diu que cal continuar amb els nostres somnis i amb les nostres idees coste el que coste. Perquè ningú ens pot dir que fer o que somnis perseguir, només nosaltres podem triar la direcció de la nostra vida.

Aquestes cançons són un gran exemple que no totes les cançons en valencià són revolucionàries. Aquestes cançons parlen de les coses del dia a dia. Els moments que passem amb els nostres amics i de disfrutar, en el cas de la primera cançó. En canvi, la segona té un ambient més guerrer, però en el sentit de defendre tot el que és el nostre i que ens pertany. Podria posar totes les cançons d'aquest grup, però si ho faig no deixaré res per als altres.

Aquest grup ja forma part d'un dels meus favorits de música en valencià, ja no tinc prejudisís sobre aquesta música, és una música súper súper chula i que transmet moltes emocions i sentiments. I almenys en comparació amb les cançons en anglés entenc totes totes les cançons. Vos pose la pàgina web d'aquest grup, que és on he agafat la informació, les lletres i on he pogut descarregar el disc del 2013 (Dolç atac), que sincerament esta genial. Aquest blog ajuda a donar a conéixer aquesta música tan especial, i en el meu cas ha fet efecte. Espere que hi haja més gent que tinguen aquest efecte i li puga agradar aquesta música.

http://www.auxili.net/lletres.html


CARLOS BARRÉS CASCADO, PRIMER BATXILLERAT HUMANITATS

6 comentaris:

Rosa Sanchis ha dit...

Gràcies Carlos per aquesta entrada tan xula i pel teu comentari sobre les cançons d'aquest grup.

Gràcies pel comentari sobre Pluja, de Barbaritats, i per haver trobat la lletra de la cançó.

Gràcies per superar els prejudicis que ens atenallen com a poble i que no ens deixen créixer ni estimar el que és ben nostre.

Gràcies per fer-me sentir que aquest blog ha valgut la pena i ja n'hi ha una persona més al món que s'estima la música feta en valencià (i per valencians).

Una abraçada

Pau Rollán ha dit...

Hola.
Han sigut dos cançons, que la veritat m'han agradat molt,ja que tenen un ritme molt reggea i encara no hi havia escoltat una conçó en valencià amb aquest ritme.
M'agrada el tema que tracten les dues cançons, la primera de l'amistat i de l'amor o aixó entenc jo, i la segona de l'amor. Són molt bones.
M'alegre de tindre aquest bloc, ja que cada dia m'agrada més la música en vallencià i conec nous grups i cantants.

Adrian Garcia 1ºBACH H ha dit...

Aquest comentari tracta sobre la primera cançó, la de Créixer junts. Sincerament m’ha agradat molt la cançó, es lenta i d’alguna manera t’acaba posant sentimental. Tracta sobre els amics vertaders, que son aquells que sempre estan al teu costat, passe el que passe, amb les bones i amb les males coses que ocorren a la vida. La cançó en general es un agraïment als seus amics i rememora els moments que ha estat amb ells. Al final acabes recordant els tus propis moments amb els teus amics que t’agradaria tornar a repetir-los. També diu que encara que passa el temps la seua relació segueix tan forta com el primer dia. Supose que quan diu “i un crit pels dijous que acabàvem tots de festa al teu pis” es refereix als dijous que es el dia en el que els universitaris ixen de festa. Per finalitzar dir que aquesta cançó es una de les que mes m’han agradat de la música en valencià, hi escoltaré mes cançons d’aquest grup.

Unknown ha dit...

Aquesta cançó m'agrada moltíssim perquè té un ritme molt pegadís, també perquè de les coses que parla em criden molt l'atenció perquè em sent molt identificat perquè de coses molt boniques y de com pots gaudir de la vida i del temps. Una frase que m'agrada molt i resumeix molt bé tot el que vuic dir: i deixarem les veus, disfrutarem com déus altra nit amb els meus. Aquesta frase m'agrada molt perquè em pareix molt interessant ja que resumeix tot el que volen dir a la cançó. Aquest grup m'agrada moltíssim i com he dit en aquesta entrada aquest grup és molt xulo. I una cosa bona que té la música en valencià és que cada cançó és sempre diferent, i encara que moltes cançons tinguen el mateix ritme les lletres i el que el que volen transmetre sempre, o quasi sempre, és diferent.

Anònim ha dit...

Bohdan
El meu comentari va dirigit a la cançó "creixer junts" del grup Auxili. Principlament ma cridat la atenció la cançó per la lletra ja que parla dels amics que sempre estaran amb nosaltres , de les boracheres , de les festes ,etc . El que te de bo aquesta música és que parla del dia a dia i no com els altres cançons que parlen quasi sempre d'amor, politica,etc. Tambe m'agradat perqué la base per a mi es molt bona i em fa estar tranquil. Aquesta ha sigut una de les poques cançons que m'agradat en valencia perequé com he dit no parla dels temes de sempre que al final son molt agotadors de escoltar perqué per a mi es pareixen molt.Després d'aquest comentari em posare a buscar mes cancons d'aquest grup que ma paregut molt bo .Recomane que escolteu aquesta música!!!!

Pau Mill ha dit...

Hola bona nit,

Hui vaig a comentar la cançó de Auxili- Abismes aquesta cançó em transmet que si vols aconseguir algo ho aconseguires però tens que ficar-li collons i no abandonar mai ni un moment si no el m,es probable es que no ho aconsegisques, jo ho vaig fer i mira ara estic a les 0:50 de la matinada fent comentaris de el bloc exina que mai hi ha que rendir-se.

Adéu un comiat Pau.