dimarts, 8 de gener del 2019

JENNIFER SERRANO - Sense tu


Entrada d'Izan (Bat. Humanístic)

Bon dia, el meu nom és Izan Stone, de primer de batxillerat humanístic.

He escollit aquesta cançó, «Sense tu», per dos motius principals. En primer lloc, perquè tant la cançó com el lloc on va ser interpretada m’agraden. Aquest tema, interpretat per Jennifer Serrano, va representar Andorra en Eurovisió l’any 2006, a la capital de Grècia, i va lluitar per la victòria contra 36 països més. Solament Andorra ha portat cançons en català al que, a dia de hui, és el certament no esportiu més gran, més important i més vist en el món. Lamentablement, Jenny no va aconseguir passar a la Gran Final, que va tindre lloc el 20 de maig al OAKA Indoor Hall.

Jenny, encara que va a representar Andorra, va nàixer a Mieres, Astúries, l’any 1984. La cantant va decidir presentar-se a un càsting en el seu país de residència, Andorra, per representar-la l’any següent a Eurovisió, encara que ella era cambrera. Sense cap experiència als escenaris com a artista i intèrpret, va ser l’elegida pels televots i es va convertir, gràcies al públic, en la representant d’aquest xicotet país catalanòfon.

La cançó «Sense Tu» és un tema de gènere pop que parla sobre una ruptura, la soledat, la valentia i com passar pàgina. Va ser escrita per Rafael Artesero, conegut compositor en el món eurovisiu, que ha participat en els certàmens de 2008, 2011 i 2014, i Joan Antoni Rechi.

Encara que la posada en escena considere que no va ser la més encertada, i tampoc ho va ser la roba de les ballarines, crec que val la pena passar tres minuts escoltant «Sense Tu», ja que la qualitat vocal de la dona és excel·lent i té una bona presència a l’escenari.

Lletra de Sense tu

Mai abans m’he sentit al final del camí
I ara sé que és així
No hi ha res que puguem salvar
Ara sé que aquest cop he perdut la partida
Ha arribat el final

I sé que no hi ha solució
Buscaré una raó per sortir d’aquest món sense tu

Sense tu, sense tu
De sentir-me en el cel, he anat a l’infern
Sense tu, sense tu
Són tan llargues les nits sola en el meu llit
Sense tu, sense tu

I no sé com puc escapar
Vull fugir de la realitat
Oblidar-me del meu passat, caminar sense més
Tot i que sé que al final guanyaré

Oblidar-te em fa mal
Desentendre’m del que ha passat
És difícil saber que és molt dur el que m’espera
Sense tu al meu costat

Sé que no puc somiar
El passat ha passat i no torna
Cal que miri endavant, cal que aprengui a estimar
Sense tu

Sense tu, sense tu
De sentir-me en el cel, he anat a l’infern
Sense tu, sense tu
Són tan llargues les nits sola en el meu llit
Sense tu, sense tu

I no sé com puc escapar
Vull fugir de la realitat
Oblidar-me del meu passat, caminar sense més
Tot i que sé que al final guanyaré

Sense tu, sense tu
De sentir-me en el cel he anat a l’infern
Sense tu, sense tu
He perdut aquest joc, oblidant el que sóc
Sense tu, sense tu

Ara sé que puc escapar
Puc fugir de la realitat
Oblidar-me del meu passat, caminar sense més
Tot i que saps que al final, jo he guanyat

Sense tu, sense tu, sense tu