diumenge, 13 de març del 2016

EGALITÉ - No ens farà mal



Egalité són un grup de Borriol (La Plana Alta) i al making off de Surt el sol ens parlen d'aquest seu primer disc i d'ells mateixos. Abans eren Skandinat, però ara han madurat i fusionen reggae, rock i ska. En l'entrevista a tresdeu.com ho expliquen: "Escoltem molta música de diversos estils, entre aquests reggae, però no volíem abandonar els ritmes ska i rock amb què transmetem més força en els directes. L’evolució musical que hem tingut des que érem Skandinat fins a refundar-nos com a Égalité va lligada a la maduració. Musicalment, els temes tenen una major elaboració i deixa el ska-punk més de costat per acostar-se al reggae, encara que realment l’ska i el rock estan sempre presents."
9765_1495988564000482_106716906405870519_n
Lletra de No ens farà mal

A sobre els caps, núvols de negre
damunt del formiguer, amb força descarreguen.
Indefensa, la gent es resguarda,
que no es mulle mai la gran esperança.

Si tanque els ulls, desperte,
conte inoblidable, record perfecte
del moment on jo governe
els pensaments pel camí més recte.

No ens farà mal somiar en un instant
que naix quan veig el meu temps passar,
dormint en la nit fosca
on crear un món al meu voltant
i poder respirar.

Cel gris, obscur,
poesia combativa al moment que jo governe
no tornarem a perdre, 
sols instants antimaterials 
per un món millor entendre.

Égalité posava la tralla,
jo tan sols omplia el full amb somnis guerrillers,
metralla als carrers.
Estalla la batalla si el sistema falla.
Lluitaven els diners però amb soldats de palla.

Alcaldes, feres de traje.
No caben mentides ni les seues armes,
ni creus, ni rosaris, ni pederastes en sotanes.
No caben mentides ni les seues armes.

Són il·lusions que fan sentir-me viu,
guanyar la guerra que lluitem avui.
Parar, despertar i seguir
les nostres veus, armes per combatir.

No ens farà mal somiar en un instant
que naix quan veig el meu temps passar,
dormint en la nit fosca
on crear un món al meu voltant
i poder respirar.