dimarts, 2 de juny del 2015

Sva-TERS- Follaoret

Sva-ters és un grup de música en valencià d'Alcàsser format l'octubre de 1998. Actualment està format per 13 membres : dos cantants, dos guitarristes, un baixista, un bateria, un percussionista, un saxofonista, dos trombonistes, dos trompetistes i un teclat. Entre tots creen un estil únic mesclant rock clàssic, ska, jazz, rumba i reggae, entre altres. Normalment la lletra tracta temes reivindicatius i humorístics, com es pot apreciar pel títol de la cançó.

Aquest grup va crear el seu propi estil posant-se com a nom: l'sva en compte de l’ska. El l’sva és un estil fester, on es barregen molts tipus de música per a divertir a la gent. Per això, una de les principals característiques del grup és la connexió amb el públic en els concerts, als quals la diversió sempre està present.

Al desembre de 2006 gravaren el seu primer videoclip, de la cançó Rumba d'Amore.
Sva-ters han sigut guanyadors de entre altres:
· I Concurs JercRock a l'acampada del Carrascar (2000)
· IV Concurs de Música en Valencià del Consell Valencià de la Joventut (2001).
· Concurs Promocions 2002 de Radio Nova al millor grup del País Valencià.
· Guanyadors del 1r premi al millor grup del Club a la Nostra Marxa (2002)
· 2n lloc al festival internacional Emergenza al País Valencià, davant de 126 bandes (2004)
· Guanyadors per votació popular al millor grup de la VI fira de música al carrer de Vila-Seca (2005)

MEMBRES ACTUALS:

Alex Llacer el Dur (veu i dolçaina)
Guillem Taberner (veu i dolçaina)
Pau Txicuto (bateria)
Josep Maria Hernandez Reillo (congues)
Daniel Ramirez (guitarra)
Enric Romaguera (guitarra)
Gusmà Gil Gussman Bassman (baix)
Nel·lo (teclats)
Emili Perez (saxo)
Francesc Xavier Esteban (trompeta)
Ximo Mitxot (trompeta)
Joan Antoni Moreno Sauco (trombó)
Vicent Marí (trombó)



LLETRA:

Jo tenia l'objectiu en esta vida:
ser un follaoret "empedernit".
No tindre en el amor ni pàtria ni bandera
i anar de cos en cos com els mosquits.

Jo volia ser com el "butanero".
No! No mirar pèl ni condició.
Forat que veig, com els obrers,
forat que tape jo.

Follar patrocinat per una marca de condons.
Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!

Fes de la meua vida un calvari
i anul·la la meua llibertat.
Dóna'm motius per a tallar.
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!

Despistadeta anava, la meua xica cantant per el carrer.
Seria la primera, l'inici d'una carrera sexual ascendent.
Li vaig tirar la canya. Pica-la, peixet. Pica-la peixet!!
I al "rato" compartíem la cigarreta de després.

Xe, què xiqueta més rebonica.
Deixa'm que me quede un "ratet" més amb tu.
Per què he tingut que enamorar-me? Per terra el meu futur.
Vaig eixir de pesca i al final acabí siguent jo el lluç.

Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!
Hey ho, let's go!

Jo vull dir-te que, a voltes, m'agradaria que fores roin.
Que no fores tan dolça, ni despertar amb tu fora tan gran.
Fes de la meua vida un calvari i anul·la la meua llibertat.
Xiqueta, si tu no m'estimares així!!!

Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret, esta és la teua condemna!
Pobre follaoret!!!

OPINIÓ:

He triat aquesta cançó perquè és molt diferent de les altres, no parla del tema de l'amor o del que esta bé o esta mal, simplement descriu com és la vida d'un xic lliure amb molta activitat sexual que va de cos en cos, i com tots, en algun moment de la vida, s'acaba enamorant de qui no vol.

M'ha agradat molt la lletra ja que el tema humorístic dona molt de si, i fa que la cançó siga diferent.

Haurà molta gent qué no li agrade la cançó perquè diu algunes paraules malsonants, però recordeu que la cançó és de lliure elecció. Espere que us agrade.


Mar Escudero Moreno

6 comentaris:

Nuria Wolf ha dit...

Bona vesprada

Aquesta cançó m'agradat, i a més a més el ritme em recorda a alguna altra cançó que vaig escoltar fa molt de temps i que em va agradar. Quant al ritme la cançó t'anima a saltar, ballar, fer el boig, és molt encomanadís i no se te'n va del cap.

La lletra d'aquesta cançó com bé diu la meua companya no tracta dels temes de l'amor si està bé o mal. Parla d'un xic que fa el que li dona la gana quan li dona la gana. I finalment s'enamora. A la cançó hi ha paraules que fan que siga graciosa o humorística.

M'agradat molt i la recomane a tot el món. És una cançó alegre i com he dit abans et fa ballar, saltar... Felicite a la meua companya

Valentinkostadinov96 ha dit...

Una cançó molt bona jo també escolte música en valenciá encara que estiga molt lluny De Espanya salutations per a tots. Molt bona sort.
Valentin Kostadinov

Rosa Sanchis ha dit...

Hola Valentín,
quina alegria trobar-te per ací!!!!

M'alegre molt que t'hages animat a comentar i espere que estigues bé al teu país i que hages pogut retrobar-te amb gent que estimes.

Per ací t'enyorem, jo en particular, i sempre m'ha admirat com de bé que parlaves la meua llengua, molt millor que molta gent d'ací.

Una abraçada enorme.
Rosa

Leo Kent ha dit...

La cançó es bastant interessant, té un ritme ràpid i es alegre. La cançó tracta d'un xic amb molta activitat sexual i que ho fa amb totes i al final s'enamora de qui no deu. L'historia d'aquesta cançó es bastant entretinguda la veritat es que no m'agrada aquest gènere de música, jo escolte Rap i Reggaetón però se la recomane als meus amics als que li agrade el Rock i la musica alegre i moguda.

Dani West ha dit...

Bon tarda sóc Dani West i avui vol comentar a aquesta cançó de un grup molt peculiar que s'anomena Sva-ters i la cançó es “Follaoret”
esta cançó conta la historia de un xic que es un femeller i solament pensa en el sexo aquest xic es enamora de una xiqueta i el no vol estar enamorat perque vol ser lliure.

La cançó te un vocabulari molt vulgar algunes paraules malt sonants pero para mi es millor perquè el escriptor pot dir el que vulga i i aquest vocabulari lo utilitza molta gent col·loquialment. La meua opinio es que aquesta cançó es molt bona i ai molta gent que es axí.

IvanAloGrande! ha dit...

Hola bones, a la meua la veritat és que cançons en valencià no m'agraden molt ja que no m’aclarís molt bé des del meu punt de vista semblen infantils no dic totes però les que he escoltat si i també no solc escoltar aqueix tipus de musica si no que escolta rap. Bé aquesta cançó parla d'un xic que és alguna cosa rebel i fa el que i dóna la gana i quan li dóna la gana i finalment s'enamora. El ritme és bastant alegre i ràpid inclou algunes paraules gracioses.

Jo la recomanaria a aquelles persones a les quals els agrada el tipus de musica sobre "la vida, l'amor ets".