divendres, 6 de juny del 2014

OBRINT PAS - Si tanque els ulls

Obrint pas és un grup procedent de València. La seua música és una barretja entre 'hardcore punk', 'ska' i 'rock' amb melodies e instruments tradicionals entre els quals destaca la dolçaina. Les seues lletres traten temes distints, aunque prenen protagonisme la denuncia social la solidaritat  entre els pobles i la defensa de la identitat cultural i llingüistica del valencià. També tracten temes antifasistes i antiracistes.
El grup es va formar a l'any 1993.


                                         
 LLETRA:
Si tanque els ulls recorde tot el que vam fer
aquelles nits d'estiu quan no teníem res
unes motxilles buides i uns bitllets de tren

les festes d'un poble on vam arribar
un sopar a la fresca amb un got a la mà
els nervis a la panxa abans de començar

les primeres cançons les primeres emocions
unes guitarres velles banderes als balcons
la innocència a la cara els somnis als pulmons

ballar entre la gent llançar un crit al vent
saltar de l'escenari tocar amb els dits el cel
sentir-nos com un núvol sota un mar d'estels

si tanque els ulls recorde tot el que he estimat
i escolte com el cor em torna a bategar
l'alegria senzilla l'emoció compartida
pel demà que encara hem de guanyar

Si tanque els ulls recorde tot el que vam fer
aquelles nits d'estiu quan no teníem res
unes motxilles buides i uns bitllets de tren

Si tanque els ulls recorde tot el que vam fer
aquelles nits d'estiu quan no teníem res
unes motxilles buides i uns bitllets de tren

el soroll de la festa retronant-me al cor
baixant amb les comparses pel carrer major
les vergonyes perdudes entre els carrerons

un besos suats davant d'algun portal
el sabor a mistela en uns llavis cremant
unes robes trencades entre quatre mans

unes escales fosques un pis que ens van deixar
mirar per la finestra i veure despertar
un país de cases blanques abraçant la mar

si tanque els ulls recorde tot el que he estimat
i escolte el meu cor vell com torna a bategar
l'alegria senzilla l'emoció compartida
pel demà que encara hem de guanyar

Si tanque els ulls recorde tot el que vam fer
aquelles nits d'estiu quan no teníem res
unes motxilles buides i uns bitllets de tren.

OPINIÓ:

Hem triat aquesta cançó perquè parla sobre moments de l'estiu, records i  ens va agradar aquest tema. També ja coneixiem aquest grup i de totes les cançons que vam escoltar aquesta és la que més ens va agradar.

L.D. i A.M.


6 comentaris:

Pau Mill ha dit...

Hola bona nit,

Hui vaig a comentar la cançó de Obrint Pas –Si tanque els ulls es molt bona ja que jo el començament del meu estiu no es molt bo ja que tinc que estudiar molt ja que no ho he fet a lo llarg del curs, bueno la cançó es molt bona te molt ritme i me trau molts bons records.

La lletra es molt bona i me motiva per seguir fent comentaris.

Adéu.
76 paraules.

Nerea Roussel ha dit...


Hola, vaig a comentar-vos com m'ha paregut la cançó: Si tanque els ulls.

La lletra parla sobre els estius i els primers amors que va tindre, eixos moments de quan era xicotet, que no se li van oblidar mai.

Quan vaig escoltar-la, em va semblar que era de la família del rock, n'és marxosa i té pinta d'una revetlla de poble.

Aquesta cançó no és del meu estil, ja que a mi m'agrada més el reggaeton, però el ritme és bo... la lletra sí que no m'agradat gens.

Us envie un salut, i si us agrada molt la música, us dic que mai renuncieu a ninguna cançó, en aquesta vida ni ha que provar-ho tot.

jose lopez montañes 3 b ha dit...

Hola, he escoltat la cançó d'Obrint Pas- SI TANQUE ELS ULLS i m'ha paregut que estava bé.
A mi no me va este tipus de cançons però esta bé perquè m'ha fet recordar els meus records.
La meua conclusió és que per a ser la segona cançó en valencià m'ha agradat.

Victoria ha dit...

Hola, la meu opinió sobre la cançó es que la lletra no compagina amb el ritme.
Per l'altra puc dir que si que m'agrada perquè m'imagine ballant la cançó en una nit de falles, perquè te una part molt marxosa.

També no connecte amb el que expliquem perquè no toque en cap banda de música i no he sentit mai els nervis ni la il·lusió de les primeres actuacions.

En conclusió, la cançó ''Si tanque els ulls'' no crec que forme part de la meua musica favorita però no esta malament escoltar la de tant en tant.

Olga Stone ha dit...

Aquesta cançó tracta sobre records a l'estiu, les festes d'un poble on van arribar, un amor d'estiu....Crec que és un tema d'actualitat, per que n'hi ha moltes cançons amb el mateix tema, però al mateix temps com n'hi ha moltes cançons com aquesta acaba resultant un poc repetitiva.

M'ha cridat l'atenció les comparacions, per exemple : sentir-nos com un núvol sota un mar d'esteles.

A mi no m'agrada molt la cançó, perquè no es el meu estil de musica, però això no significa que la cançó no siga bona. M'agrada el ritme quan comença a ser marxosa. La lletra em resulta repetitiva a les hores es fàcil aprendre-la.

No a tot el públic li pot agradar per moltes raons, per exemple, a algú no li pot transmet res perquè no ha experimentat els sentiments que diu la cançó.

Us envie un saludo.

leonardo U. Z. ha dit...

Hola e escoltat esta canço no esque me aya agradat molt pero las musica de fondo si me a agradat
y tampoco no me a agradat perque esta en valencia y no entenc