dijous, 10 d’abril del 2014

SENIOR I EL COR BRUTAL - València eres una puta



Senior i el Cor Brutal: 


Senior i el Cor Brutal és una banda valenciana de rock alternatiu amb sons de country alternatiu i folk nord-americà. Va nàixer al 2006 de la mà de Miquel Àngel Landete (senior)que lidera la banda i que des del principi es fa acompanyar de tres músics (el Cor Brutal) polifacètics ja que tots tres interpreten diversos instruments com la guitarra,els teclats, l'acordió i l'harmònica. Canten en valencià i com diuen ells mateixos, «a la valenciana és a dir, música americana però del País Valencià».




lletra /

Esta nit he eixit al carrer
i he vist com em miraves,
com demanant-me perdó
per les voreres i les cases.

I és que està trencant-me el cor
vore com t'humilien a poc a poc.
València, eres una puta.

Ara ja no és com abans
quan m'abraçaves i m'engronsaves,
estan deixant-te sense orgull
tractant d'europeïtzar-te.

Vull tornar a fer-te l'amor
amb sandàlies i sense tacons.
València, eres una puta.

Esta nit he eixit al carrer
I no et reconeixia,
tens el cor de formigó,
he plorat fins que s'ha fet de dia.

Demà mataré
alguns dels teus proxenetes.
Els altres se n'aniran corrent
i València, ho celebrarem.

Opinió personal:
He triat aquesta cançó d'una banda perquè m'ha agradat la lletra i per una altra pel caràcter reivindicatiu i de crítica que té cap a l'intent d'europeïtzar la ciutat de València i oblidar-se de la cultura i la història de la ciutat valenciana.


SAMI SHIHADEH - 1º Batxillerat Humanistic.

3 comentaris:

Rosa Sanchis ha dit...

Hola Sami, em sembla molt bé que qui haja escrit aquesta cançó es preocupe per València però estic radicalment en contra de tot el que diu. En primer lloc: per què és un problema europeïtzar-se? Poca lletra per a explicar una cosa ben complexa.

En segon lloc, per què per a defensar una ciutat s'ataca a les treballadores sexuals? Una prostituta és una persona humiliada? Si la prostituta treballa perquè vol, jo no hi veig cap humiliació. És veritat que la gent masclista considera que les dones que es prostituïxen no es mereixen cap respecte, però en absolut és la meua opinió i mai utilitzaria una comparació així sobre les treballadores sexuals. Posades a menysprear, em sembla més menyspreable qui compra sexe que qui el vén. Però el vertaderament menyspreable és un sistema (el patriarcat) que considera dolentes les dones que es prostituïxen i uns mascles els hòmens que compren els seus serveis. En les relacions sexuals no comercials passa el mateix: a una xica sexual se li diu “puta”; a un xic sexual, se li diu “mascle”. El control de la sexualitat de les dones és una manera interessada que el patriarcat té de mantindre el masclisme. I aquesta cançó és molt desafortudana.

Veritablement, que la ciutat siga en aquesta cançó una dona, i la manera amb la qual es relaciona el protagonista, que suposadament la vol defensar, em sembla una mica prepotent i molt poc respectuosa. La dona-València abans l'”abraçava” i el “gronxava”, però al xic li “trenca el cor” vore com la tracten i tot seguit li diu “puta”? I després vol fer-li l'amor? Què és seua???

Rosa Sanchis ha dit...

Sami, mira aquest article i després em dius: http://elpais.com/elpais/2014/04/04/planeta_futuro/1396621064_069885.html

Natalia Fletcher ha dit...

Que puc dir d’aquesta cançó? Em pareix una falta de respecte cap a la dona i als europeus, ja se que cada persona te pensaments distints, però tenim que respectar els pensaments, cultures etc dels altres, perquè aquest món està compost de diferents persones, no tots som iguals perquè sinó el planeta no tindria gracia, com a sòl dir un puzle no es compon de les mateixes peces perquè sinó no es pot fer. Em sembla molt bé que qui haja escrit aquesta cançó es preocupe per València però és molt masclista. Encara que el ritme m’agrada el contingut fa que odie la cançó i li tinga molt fàstic el cantant i al compositor d'aquest tema, que suposse que serà el mateix. La veritat es que aquesta cançó m’ha posat negra i m’ha deixat sense paraules ja que estic totalment d'acord amb la meua professora, no tinc res mes que dir al respecte.