dimarts, 24 de febrer del 2015

ORXATA SOUND SYSTEM - Filles d'un meló d'Alger

Bon dia companys i companyes del institut i d'altres parts del mon que visiten aquest blog tan meravellós, hui anem a parlar sobre Orxata Sound System, un grup de música( que en homenatge a la beguda homònima) nascut el 2003 que mescla diferents estils de música electrònica com el drum and bass, l'electro, el dub o el ragga amb el cant d'estil i la música tradicional valenciana.
Les lletres tenen un fort component de crítica social i un cert component escèptic: a més d'utilitzar el valencià com a llengua d'expressió, el grup aposta per formes lliures i horitzontals de distribució i creació fent ús de les llicències de Creative Commons, publicant el seu treball en xàrcies d'intercanvi  i promovent l'edició de les lletres de les seues cançons amb pagines a internet.

Aquest grup músical té un total de de cinc àlbums: 1.0, 2.0 beta1, 2.0 beta2, 2.0, 3.0.

Si voleu donar-lis algú tipus de support podeu ajudar-los mitjançant la seua pàgina web: http://www.orxata.tv
                                                                               Cançó
La lletra:
 La terra es troba en un estat febril i disentèric 
i escriu al seu diari de recalfament: 
a quin contenidor haurem d'abocar el capital? 
al verd? al groc? o reciclar-lo té més mèrit? 

Per l'horta ja només podem fer pins i calendaris 
i ones gegantines centrifuguen els desamparats 
només les parets criden el que callen els telediaris 
i jo sóc terrorista o de l'imperi del mal... i tal 
així, paréixer i no ser, la doctrina del sistema 
que ja no és eco-, ni tan sols anti-, que em dona jena; 
que ja no busca solucions perquè no hi ha problema 
vinga va, deixem-ho níquel, no em doneu l'esquena! 

Ara sí, feu-me costat, però no massa 
que potser jo també sóc un d'ells i ara vaig d'amagat 
em cague en funcionaris mentals, i sense alçar la tapa 
cas tancat: pense que ja no afegirem res més. -o sí? 
tornar a l'origen per tal d'avançar 
fer per desfer, construir per deconstruir 
sembla tan fàcil i és tan difícil alhora... 
- ai senyor de to lo món, ma'que ens faran patir 
cariàtides sotmeses sostenint la gran mentira 
ciutats recorden l'aigua clara com si fora un mite viu 
tot sembla un ou florit vestit de caramel 
i el cel és un tapet opac que, incrèdul, ens castiga 
com ha pogut passar açò? qui té la solució? 
nosaltres no som tan omnipotents, heu de saber-ho... i diu 

Som filles d'un meló d'alger i l'agroterrorisme 
en un camp de golf universal el tinki winki viu 
agraïm l'enèrgica al·lèrgia a l'alegria agra 
i confrontem els èitors un ogre que mai riu 

Què tal? talant boscos primaris per fer mobles d'oficina 
bevent substàncies químiques en got de suc de pinya 
no voleu ningú un glopet de pluja radioactiva? 
o alguna vomitiva gran panotxa amb més d'un gen modificat? 
que són més higiènics, -diuen- no els ha tocat ni el llaurador 
dictadors d'alimentació farcint-nos de transgènics 
haurem d'investigar què pensen les balenes 
entrevistar les cebes, interrogar les cols -llombardes 
txernòbil, bhopal... què passa amb el mediterrani? 
tenim per a donar i vendre plàstic i fertilitzants 
nadant em trobí un crani de tortuga o de crustaci 
gaudint del clor i del mercuri, oblidant les penes... 

Som filles d'un meló d'alger i l'agroterrorisme 
de lloguer vivim al camp de golf universal 
agraïm l'enèrgica al·lèrgia a l'alegria agra 
confrontem els èitors un ogre que mai viu 
defensem la pràctica pràctica de doctrines nul·les 
basada en els principis d'ultra-caos creatiu 
fonamentant els postulats en un granet de xufa 
unim-nos a les files de la posmoquinqui "crew".



Felipe i jo varem triar aquesta cançó perque ens crida molt els tipus de titols que utilitza el grup Orxata Sound System per a nombrar les cançons en aquest cas el de "Filles d'un meló d'alger" et fa pensar que va a ser una cançó divertida, i en part ho es ja que critica certs pensaments amb cert d'humor, fent comparacions amb melóns. Un salutet amics i amigues del institut Isabel de Villena, espere que us haja agradat.


Felipe Wolfstone i Ivàn Arenal 1º Batxillerat de ciencies.

4 comentaris:

Nerea West i Victoria Becker ha dit...

Oliii som Nerea West i Victoria Becker. Aquesta cançó es molt rara i un poc infantil. Té un tó robotic que no se enten res de res. La lletra de la cançó no te sentit i no pega con el ritme de la cançó.
Es la cançó mes rara que em oit en la nostra vida i no la voveria a oir.
La cançó es un poc mereant. Aquesta cançó es molt aborrida perque no se enten res de res i elritmr es un poc mareant.
Nosaltres pensem que si le ponemos aquesta cançó a un xiquet le va agradar per que aquesta cançó es molt infantil.
Bueno adeuuuuuu <3<3<3<3<3<3<3...

Ana Ketzin ha dit...

Aquesta cançó no m'ha agradat molt perquè pense que és una mica rara i estranya, a més no és per res del meu estil, pel tema de robots, però pense que hi ha gent a la qual li puga agradar aquest tipus de música.

La cançó tracta del tema social sobre la terra, del que passa o no passa, del que està be o està mal i coses com aquestes.

La veritat és que no la recomane, però com he dit abans hi ha gent a la qual li podria agradar aquesta cançó i per tant li agradaria.

Jenny Campoamor ha dit...

Aquesta cançó m'ha resultat una mica rara, crec que el ritme amb el sentit de la cançó desentona bastant i de fet és una cançó que no m'ha cridat l'atenció, i si m'ho ha cridat ha sigut per a mal abans de per a bé. Tampoc li trobe cap sentit a l'estil de lletra ni el seu significat.

Per al meu gust és una cançó que no m'ha transmès res, i no m'ha fet sentir res, alomillor és cosa meua perquè no li he trobat cap sentit però tot i així crec que seria una de les poques cançons que no recomanaria d'aquest bloc, i és una cosa estranya perquè de normal aquí descobreix cançons que acabe descarregant.

Nuria Wolf ha dit...

La veritat és que aquesta cançó és una mica bastant rara, no és del meu gust, però per a gust colors... Alomillor és que no estic acostumada a escoltar aquest tipus de cançons amb aquests ritmes. Pense que la lletra parla del món i de la terra, de l'horta.

No recomane aquesta cançó però per que no és del meu gust i però podeu escoltar-la a veure que tal.