dijous, 20 de febrer del 2014

BAJOQUETA ROCK - Polleta



LLETRA:

Els quintos quan se’n anaren,
digueren adéu Moixent, i les xiques contestaren,
ja se’n va la mala gent. Perquè jo no tinc
el que tens tu perquè tu no tens el que tinc jo,
tu tens una gabieta, jo tinc una palput, una palput, una palput.
Eres com l’arròs a banda, meloset i un algo empastat,
picant com l’all i pebre i dolç com el codonyat.

Encara que tu em vulgues molt,
jo et vull a tu encara més, que tens la cara
molt bonica i en ta casa molts diners,
molts diners, molts diners.

Alça l’aleta polleta, no em picaràs pollastret,
que les xiquetes del poble tenen el geni curtet.

Del peix l’abaejo en oli, del porc el rabo torrat,
de l’arbre figues furtades, de ton pare la heretat.
Fes gaspatxo en pebrella quan tingues un convidat,
penques en alli i oli o arròs de fesols i nap,
fesols i nap, fesols i nap.

Alça l’aleta polleta, no em picaràs pollastret,
que les xiquetes del poble tenen el geni curtet.


GRUP:

Bajoqueta rock és un grup de rock en valencià format l'any 1986 a Riba-roja de Túria, València. Gaudeix de molta popularitat a la Comunitat Valenciana i a Catalunya per les seves actuacions excèntriques i les seves lletres rurals amb sentit de l'humor amb una varietat musical basada en el rock però introdueixen diversos ritmes festius.


Bajoqueta Rock és un grup musical atípic , començant pel nom i acabant per les actuacions en directe . Farts de la monotonia , van decidir donar-li la volta a les seves vides creant aquest grup per tal de divertir-se i passar les vesprades d'una manera diferente. No tenien cap tipus de formació musical , tan sols dos components del grup , Miquel Àngel i Ramon, havia tingut una relació una mica més propera a la música , a la banda de música del poble.
En un principi es van pensar  cridar al grup Vaixell Fantasma , i donar-li així al grup un toc d'heavy metall. Després de donar-li voltes , va sorgir la idea de buscar un nom divertit que reflectís allò en el que s'havien identificat , " Bajoqueta rock" , un nom que reflectia que eren divertits i de poble.
Al principi es reunien al garatge de Paco Luis on assajaven els primers projectes de cançó , amb guitarres espanyoles ( ja que no tenien guitarres elèctriques ni amplificadors ) , llaunes de detergent que formaven la bateria i un xicotet teclat . Més tard , canviarien tots aquests aparells per altres d'una tecnologia una mica millor.

Després de 7-8 anys actuant i composant temes nous , en 1993  va arribar la primera publicació , maqueta autoeditada amb el nom de " rock rural" composta per 10 temes . Algunes d'aquestes cançons les segueixen tocant , i altres han caigut per la baixa qualitat . D'aquesta maqueta tan sols es van editar 500 còpies , i van tindre molt èxit .

COMPONENTS:

Juliol Miquel: Vocalista, Segona Guitarra
Miguel Ángel Moreno: Vocalista, Trompeta
Paco Lluís Ramos: Vocalista, Guitarra
Salva Ferrer (Manyo): Vocalista, Guitarra, Guitarra acústica, mandolina, banjo i arpa de boca
Javi Oltra (Moch): Teclat, cors
Miguel Soriano: Bateria i percussió
Salva Martí (Retall): Vocalista, Trombó
José Martínez (Pesqui): Vocalista, Saxo tenor
Javier Subirón: Vocalista
Discografía
A Pèl (1998)
Amb dos pinyols (2001)
Retruqu3 (2004)
Ie, el de l'oli!! (2010)


OPINIÓ:

Hem agafat aquesta cançó perquè ens ha agradat el ritme que té, però a més hem escoltat altres cançons d'aquest grup com ara M'agrada, Popurri valencianes rock, història d'un amor, etc. Aquesta cançó Leonor la va a escoltar per primera vegada a casa de la seua parella, perquè al pare li  agrada el grup i ella em va dir de ficar-la perquè li havia agradat el ritme i el que deia la cançó.

Carlos Barrés i Leonor Arrivas. 1ºH

(Hem trobat la informació a Viquipèdia i la cançó en una paguina anomenada www.musica.com)

10 comentaris:

Luis Dolz 1ºbatx H ha dit...

La cançó m'agrada perquè és divertida i té un ritme molt apegalós, també m'agrada perquè em recorda a les cançons que mon pare em cantava quan era petit.Els instruments d'esta cançó són variats la qual cosa em pareix molt bé per a aquesta cançó ja que fa que la melodia siga especialment rítmica. Esta cançó és de caràcter alegre i m'agrada ja que ho transmet molt bé. Quant a la llengua que parlen és prou clara i es pot entendre prou bé. La introducció d'elements musicals d'orquestra com la trompeta o el trombó em pareix molt original i al meu parer apropiat per a aquest tipus de música. En conclusió m'ha agradat molt aquesta cançó.

Natalia Fletcher Ponce 1ºbatx H ha dit...

La veritat ja no tinc ni idea de que comentar, com dic sempre m’agrada bastant te ritme és plegadissa perquè els instruments d'esta cançó són variats i fa que la melodía siga especialmente rítmica i és fàcil de cantar i d’entendre encara que algunes cançons que te aquest grup tela sàpigues perquè son populars, també comente aquesta cançó per el simple fet de que és un nou grup que mai he escoltat i m’agrada descobrir coses noves i no quedar-me en la rutina perquè m’avorrís, seguidament ens donem conter de que aquesta cançó és de caràcter alegre i m'agrada ja que ho transmet molt bé. També puc dir que el títol del grup és estrany i fa gracia la primera vegada que l’escoltes o el llitges, a continuació vaig a dir que ja que pose sempre coses bones a les cançons que pengen els meus companys, en aquesta tinc que dir que els que van publicar aquesta cançó podrien haver penjat una cançó que haguera sigut feta pel grup i no popular, es dir, feta per un altre i no per el grup mateix, perquè per a mi això és ser un copió i sense personalitat i si copien la cançó que li posen entre cometes i la font de on la varen agafar. Per a concloure i finalitzar aquest comentari diré que aquest grup m’han recorda molt a falles i fa que cada volta que escolte alguna cançó del grup tinga mes ganes de festa i passar-me ho be amb els meus amics i sense vindre a classe un parell de dies, encara que segur que tindre que estudiar o fer treballs...

Adrian García ha dit...

Aquesta cançó si que m'ha agradat, te un ritme molt divertit. Es una cançó que et fa estar feliç perquè sons sons molt vius. La lletra es un poc bèstia, però en diu moltes veritats sobre les relacions amoroses de l'actualitat. Mai hi havia escoltat una cançó tan distinta y original, per això es bo, ja que es una altra alternativa davant d'un mon de la música que la majoria es comerçial amb moltíssims aspectes iguals. En general m'ha agradat molt la cançó però el missatge real de la lletra el suavitzaria un poc mes.

Pablo Arenal ha dit...

Per a començar el nom del grup és molt original i molt valencià, i la cançó té un ritme apegalós i alegre apuntales la lletra és molt divertida i parla de les xiques de poble, que són de geni curtet, ademés això és prou graciós, també menciona molts plats típics de la gastronomia valenciana, però aquesta cançó encara que és molt de la nostra terra no hi ha cap doçaina per cap part, però al meu parer m'ha agradat molt tant en lletra com el ritme de la cançó

Pau Rollán ha dit...

M'agrada molt la cançó, el ritme i sobretot la lletra, perque diu moltes coses sobre Valècia, la seua gastronomía, per exemple.

També parla de relacions d'adolescents, i la veritat es que té certa relació amb les relacions de hui en dia.

He escoltata més cançons d'aquest grup i la veritat és que m'agraden molt.

Paula Badal ha dit...

Ritme, lletra... ho té tot aquesta cançó! La podem cantar tots i totes, fácil d'entendre (per als mes escéptics amb el valencià) i a més a més, si busques en YouTube més cançons d'aquest grup, n'hi ha lletres que tothom coneguem. Tothom he dit! Són les típiques lletres que cantem en festes, d'acord, però són aquestes lletres les que no parem de cantar i cantar (inclús si solament les escoltes una vegada, ja estás cantant-la tot el dia).
Sincerament, recomane aquest grup (a més de les seues cançons) perquè són apegaloses, rítmiques, amb una lletra divertida i coneguda... què més pots demanar del grup "Bajoqueta Rock?

Carlos Barrés 1ºBach.H ha dit...

Aquesta cançó al principi no m'agradava molt perquè la veia com una cosa de "paletos", però després d'escoltar-la més vegades m'he adonat de que no és així. És una cançó típica que ens transmet l'energia d'eixe temps, les seues maneres de treballar i les de divertir-se. A l'escoltar-la ara veig que és una cançó en la qual no passa el temps en ella, el que diuen les lletres es pot veure hui en dia i transmet molta energia i ganes de cantar, ballar i de divertir-se. Ja no ho veig com una cosa de gent de poble.

Tercer ESO A ha dit...

Hola bona nit,

Hui vaig a comentar la cançó de Bajoqueta Rock- Polleta la cançó esta molt bé i la lletra es molt bona es de risa però enganxa i a més a més, es rock un gènere musical que ami m’encanta es molt bo dels millors per a mi esta molt chula i molt divertida. A més el ritme es molt plegadís.

Adéu un comiat Pau.
67 paraules

jose ha dit...

Hola avui va comentar la cançó “ POLLETA “ me va agradat mes que les altres cançons te bon soroll la lletra s´entende molt be
la canço es del grup BALLOQUETA ROCK

Unknown ha dit...

Aquesta cançó en lo referente a la part instrumental en recorda molt q una cançó q sonava molt a Valencia a mitat dels vuitanta,esta basada en ella?