dijous, 3 de gener del 2019

MANU GUIX - El got mig ple

Manu Guix és un compositor, cantant, pianista, director musical i intèrpret català. Va nàixer a Barcelona el 8 de desembre de 1979. La seua formació musical comença l'any 1987 en el Conservatori Municipal de Música de Barcelona, i va cursar estudis a l’escola LIPA (Liverpool of Performing Arts). Al llarg de la seua carrera ha obtingut diferents guardons; per exemple, el premi BUTACA (1997) a l'espectacle revelació per "Tu, Jo, Ella... i Webber... i Schönberg...", i el mateix guardó concedit un anys despré al millor director musical per "El Somni de Mozart". Ha treballat també en televisió en programes com "Operación triunfo".

La cançó que us pose s’anomena El got mig ple i apareix en el disc Després de tot (2017).

Aquest tema et transmet un sentiment d’alegria i et dóna ganes de menjar-te el món quan l’escoltes. És molt moguda i amb una lletra que s’encomana fàcilment. És l’exemple de cançó que, quan estàs trist o passant per una crisi existencial, l’escoltes perquè t’anime i poder així vore la vida d’una altra manera. M’agradaria que tots l’escoltàreu perquè pugueu donar-ne l'opinió. Estaria molt content si us agrada i us identifiqueu amb ella o us pot ajudar d’alguna manera.

Vaig escoltar per primera vegada El got mi ple fa un any, a la vegada que vaig saber que Manu Guix era també un cantant. La lletra explica que has de veure la vida de la millor manera possible, en altres paraules, sempre s’ha de veure "el got mig ple", de manera positiva, i lluitar pels teus somnis, ja que mai és massa tard mentre treballes per aconseguir-los. També he de dir que mai hauria escoltat aquesta peça si no haguera vist l’intèrpret al programa de la TVE i m’haguera interessat en aquest cantautor, perquè de normal no escolte musica en valencià o català, pot ser perquè no es publicita tant o perquè no es posen tant de moda; però m’ha ampliat les meues fronteres musicals. 

Espere que us agrade. Bon nadal a tots.

Lletra:

Pots despertar-te al matí,
Volent trobar-li un sentit,
A això que tens al davant.

Però tot depén de tantes coses,
Tothom té mil respostes,
Per molt que tu no en demanis cap.

I aquesta roda va girant...

(TORNADA)
Si et diuen que has de veure el got mig ple,
No t'agobiïs si ara no hi veus res, tu tira't.
Segueix l'instint que et fa seguir somiant,
És el més important, ohhhh

Escolta la música que sempre t'ha agradat,
No cal seguir les modes,
I sense perdre la curiositat,
Pel que la vida et porta.
Deixa't sorprendre que la clau,
Està en comprendre que tot rau
En fer el que sentis sense por.

I no t'espantis, si venen canvis, ohhhhh
Pensa que diuen que són sempre per millor.
I si la sort no et fa cas,
Jo et seguiré a cada pas,
No tinc la resposta, sovint a mi em costa,
Però aquí em trobaràs.

TORNADA
TORNADA

Sempre tens una oportunitat,
Et queda temps, no és massa tard.
Diga'm si véns, que jo t'espero, clavat al teu costat.

TORNADA
TORNADA

Entrada feta per Alejandro (Bat. artístic)