dijous, 7 de gener del 2016

ÀCIDS- Històries d'ahir




Àcids és un grup valencià que acaba de començar al món de la música i què el 28 de desembre va presentar el seu primer tema, que ha portat per títol “Històries d’ahir”.

Aquesta primera composició representa un retrat de la situació a l’Orient mitjà que es desenvolupa acompanyat d’un riff contundent amb el baix com a protagonista i que deriva en harmonies de teclats i veus com a toc característic de la banda.

Amb quatre components (Jordi Segrelles, veu i guitarra; Isaïes Albert, teclats i veus; Gonçal Beneyto, baix i veus; i Llorenç Gregori, percussió) aquest grup es va formar l’any 2013 rebent influències tan diverses com The Doors, Pixies, Temples o Pink Floyd.

Tot i que el repertori habitual dels concerts inclou una majoria de cançons psicodèliques, han elaborat un treball que inclou altres gèneres com el soul, pop o el rock progressiu i combinen lletres senzilles amb altres més poètiques i abstractes basades en experiències personals, emocions o percepcions de la societat actual.

Lletra:

Que som fins avui?
Flors volant pel vell subsòl
Que acaronen l’ànima dels grans bruixots
Cegats pel moviment de l’or i del no res
i quan arriben ací tot esclata

No t’has volgut fixar
Que vius a casa d’ells
Però ells al sòtan i tu al cim del gratacel
Ignorant misèries d’aquells carrers d’orient
On el poder de la paraula no val res

Més temps sense viure, el teu Déu farà
Creure’ns les històries d’ahir fins demà
Més temps sense viure, el teu Déu farà
Creure’ns les històries d’ahir fins demà

Més temps sense viure, el teu Déu farà
Creure’ns les històries d’ahir fins demà
Sou clarors i ombres, falses veritats
Ara sou satèl·lits, genis del fracàs

Sereu la pols i la sal
I la terra us pesarà

Opinió personal:

Bon vesprada,

En primer lloc, m’agradaria disculpar-me amb el grup i amb qui em llig per si el comentari musical que estic desenvolupant no és massa bo perquè és la primera vegada que faig un d’aquest tema i no sé si el que escric estarà a l'altura del que sent quan escolte aquesta cançó.

A continuació, explicaré les diverses raons per les quals he escollit aquesta cançó i per què m’ha agradat tant. Per tal de fer-ho, parlaré del ritme, de la lletra, de la cançó en general i del grup, del qual hi ha molt a dir.

Estant a casa em vaig decidir a escoltar el seu primer single i, de la mateixa manera que li vaig donar a reproduir una vegada, ho vaig fer cinc més. Té un ritme molt apegalós i és molt complicat escoltar la cançó sense moure el peu o qualsevol altra part del cos al seu ritme.

Després, m’agradaria parlar de la lletra. Estem acostumats a què els temes de l’actualitat no parlen d’altra cosa que d’amor o d’altres temes molt previsibles i, a més a més, ho fan d’una manera molt classista i tradicional: les dones fetes objectes i joguets dels homes en sol ser el tema. Per això m’ha agradat tant que Àcids es fera conéixer amb un tema tan actual i polèmic com és la situació a l’Orient Mitjà. La música és un bon mitjà per reivindicar-se i aquest grup ho ha aconseguit.

Per altra banda, voldria reconéixer el gran mèrit que ha tingut aquest grup. El món de la música és molt complicat i cal tindre molts contactes per obrir-se al món de la fama. La música en valencià, com que sembla minoritària, té el camí un poc més difícil que els qui canten en castellà malauradament, però no hi ha cap raó per rendir-nos, hem de fer-nos escoltar!

Espere que gaudiu d’aquest grup i d’aquesta cançó tant o més com ho he fet jo i poder pujar més entrades d’aquest grup. Gràcies.

Entrada feta per Anna Mozzoni