dimarts, 27 d’abril del 2021

XIULA - Disrespect


Tal com diu d’ells la Viquipèdia, “Xiula és un grup d'animació musical de Barcelona compost de dos músics i dos educadors socials que han revolucionat l'animació infantil gràcies a cançons que beuen de ritmes actuals com hip-hop, el reggae, la rumba catalana, el dubstep o el pop-rock. Són coneguts per crear música per a infants i joves que combina sons adults i lletres reivindicatives per al públic infantil.”

La cançó que presentem és un trap antiassetjament, es diu Rispect i forma part del tercer àlbum del grup “El Gest Prodigiós”.

Lletra de RISPECT  (Anti-bullying trap)

Avui arribo a l’escola, les cames tinc tremolant

I això no mola, entro i dic hola, i n’hi ha uns que ja s’estan burlant.

La penya que no s’entera, el profe no n’és conscient

Tot sol m’espera, la carretera, d’angoixa enmig de la gent.

 

Mama, em sento sol, com un mussol, si corro lent sóc un cargol,

Si marco gol, colleja al vol, i al final passo del futbol

I em diuen que torni al bressol, em quedo trist sense consol

Crec que aviat ja perdré el control.

 

Vols riure’t de mi? Podem parlar-ho.

No em ve de gust? Has d’aguantar-ho

Tu vols que jo passi per l’aro?

Jo dic stop! Tu dius ja paro!

 

Pots posar-te a la meva pell, no és fàcil quan et sents el rei,

Però als d’aquí baix sí que ens importa, i deixarem ben morta, la falta de rispect!

 

Podries estar fent: surfing, footing, trekking, pudding, piercing, karting, puenting, panxing, camping però en tot cas deixa d’estar fent.... bullying.

Fins i tot: curling, peeling, feeling, beijing, meeting, shopping, coaching, all my loving, però no et dediquis al bullying.

 

I en el tema de les bromes, són molt bones,

Però potser no te n’adones que podries fer riure a totes les persones;

Uns són gordos i unes altres són molt mones,

Voltes i voltes al mateix, sembles un microones.

 

Anem a mirar-nos al mirall, gallina i gall,

Que no hi ha superhomes, per molt que et passis el raspall,

A tots ens falten plomes, no hi ha cors de metall,

Podem tenir males estones, però podem tenir moments guais

Ja vas pillant les ones?

 

Ja pots baixar l’arma, jo vaig desarmat

Millores el karma, i estem relaxats

Tot el que tu llences, és el que rebràs,

Tu dius el que penses, doncs pensa quan m’abraçaràs.

 

I ja no ens farem els morts, que tots junts serem més forts,

Ara mirem el problema i no girem la vista enlloc.

Deixa en pau el meu amic, de  l’insult ja no me’n ric,

Ara només el que assetja serà el raro, serà el freak!

 

Podries estar fent: surfing, footing, trekking, pudding, piercing, karting, puenting, panxing, camping però en tot cas deixa d’estar fent.... bullying!

Fins i tot xiuling, casting, running, mapping, zapping, Chaplin, bicing, all my loving, però no et dediquis al bullying!

Pots posar-te a la meva pell, no és fàcil quan et sents el rei,

Però als d’aquí baix sí que ens importa, i deixarem ben morta, la falta de rispect!