dijous, 29 d’octubre del 2015

ASPENCAT - En els teus ulls


Aspencat va nàixer a Xaló, un poble de la Marina Alta, a València. El seu estil va començar sent ska, reggae i drum and bass però el grup ha anat evolucionant cap a gèneres més electrònics, com el dubstep. Per això, ells han creat un estil propi amb un trosset de cada gènere. Actualment, és un dels grups valencians més rellevants del panorama. A més d'açò, també és considerat crític amb la cultura institucional del País Valencià.

Lletra:
En els teus ulls he vist la llum que canviarà el demà
La clau que invertirà la trajectòria
I si ens agafa la tempesta no em soltes la mà
Perquè el viatge no s'acaba

Canviar el curs de la història
La nostra memòria no es pot esborrar
De l'àmbit local al global
La xarxa és poder, una tempesta en el mar
Sistema piramidal, prompte cauran
El cim és conscient del final
Una gran ona s'espera
Si la base engega tot el potencial
Corren missatges al vent d'amor i ràbia creativa
Gotes d'essència viva que regaran noves llavors
Creix ja l'engranatge d'una gran xarxa cooperativa
Brolla la font de la vida que engega el motor de les passions

En els teus ulls, he vist la llum que canviarà el demà
La clau que invertirà la trajectòria
I si ens agafa la tempesta no em soltes la mà
Perquè el viatge no s'acaba

Ara és moment de decréixer
O desaparèixer sabem que la glòria és passat
Societat horitzontal
La xarxa és poder, orgull i treball
Cooperació integral
Pobles solidaris sense intermediaris
La força universal
Inundarà les riberes serà colossal
Naixen ja somnis gegants d'economia productiva
Que juga una nova partida sense primes, ni primers
Canvi de trajectòria per una nova sobirania
Brolla la font de la vida, sobre les cendres dels banquers

Opinió personal:
He triat aquesta cançó perquè la seua lletra m'agrada molt i a més, té parts RAP que m'agraden molt i té una base dubstep també molt rítmica que m'encanta i una tornada molt enganxosa. El grup el vaig conéixer fa ja dos o tres anys i des de sempre ha sigut un dels meus grups valencians preferits. Porten ja deu anys en actiu i cada vegada milloren més, com el vi.



Jaume Martí Sánchez

1 comentari:

Maria Becker ha dit...

Al escoltar la cançó “En els teus ulls” del grup Aspencat, el ritme al principi no em convencia però he continuat escoltant i m’alegra no haver deixat d’escoltar-la perquè mentre avançava m’agradava més.
La mescla de la base musical té un ritme que enganxa i el que més m’agradat de la lletra ha sigut el rap, i això que el rap no està entre els meus estils musicals preferits però aquest grup ha fet que disperte en mi l’interès pel rap valencià.