dimecres, 13 de febrer del 2019

Valencianada 2019

Vídeo de la Valencianda 2019 amb els primers de Batxillerat artístic, humanístic i científic. En aquesta entrada podeu llegir la lletra i el vídeo de "Cançons d'ofrena", de Zoo i JazzWoman.

Per a fer la valoració de l'activitat, abaixeu-vos a l'ordinador SOCRATIVE STUDENT i poseu de nom d'aula VALENCIANADA19, i de nom del grup, el de qualsevol membre del grup.

4 comentaris:

Angela Wolf 1º Bach. C. ha dit...

La valencianada es traca d’una activitat col·lectiva organitzada per l’ajuntament de València, el MuVIM i l’EMT. Distribuïts en grups de 4 o 5 persones, els alumnes havien de trobar cinc punts concrets de la ciutat de València d'un total de 83 llocs d'interés, seleccionats per qüestions històriques, literàries, científiques i, fins i tot, socials. L'activitat els havia de permetre saber localitzar qualsevol punt de la ciutat combinant els mitjans clàssics (de comunicació i transport) amb l'ús de les últimes tecnologies, com són els telèfons mòbils, la geolocalització, les xarxes socials, les aplicacions de realitat augmentada...

Aquest any, varen participar aproximadament 1.600 estudiants de secundària, FP i Batxillerat. Els alumnes participants provenien de 23 instituts públics i centres educatius concertats de València i altres 15 municipis: Algemesí, Alzira, Burjassot, Foios, Massamagrell, Meliana, Mislata, Paterna, la Pobla de Farnals, Picassent, Requena, Riba-roja, Silla, Torrent i la Vall d'Uixó.

L'objectiu de la proposta era millorar el coneixement de la ciutat de València, aprendre a desplaçar-se per ella mitjançant el transport públic amb l'ajuda dels dispositius mòbils i utilitzar el telèfon intel·ligent amb finalitats d'interés social i educatiu. L'activitat també pretenia donar a conéixer als alumnes la història, l'art i la literatura de la ciutat.

Durant l’activitat els alumnes havien de pujar a les seues xarxes socials o a una pàgina creada exclusivament per a l’activitat les fotografies i vídeos que s’havien tomat en els diferents llocs que havien visitat. En alguns llocs patrimonials destacats, els grups havien d'accedir a informació en internet per resoldre algun enigma literari, arquitectònic o històric. Finalment, el grup havia de penjar la foto o el vídeo amb el hastag #VLCNADA2019.

Mentre recorrien la ciutat, el professorat coneixia en tot moment on es trobaven els seus alumnes mitjançant una aplicació de geolocalització que tenia un alumne de cada grup instal·lada en el telèfon, l'app Life360.

Personalment, vaig trobar l’activitat molt divertida i entretinguda, tot i que era una activitat escolar amb un principal objectiu educatiu. El meu grup, format per; Valentina Vargas, Oscar Sànchez, Lucia Navarro, Lucia Través i jo mateixa, Àngela Gil, vàrem visitar 5 punts d’interés de la ciutat de València, la major part d’ells culturals i històrics. Anàrem a la plaça de la Verge, al Pont de Fusta, al Palau del Marqués de dues Aigües, a l’IVAM (Institut Valencià d’Art Modern) i a l’Assut de l’or Bridge.

Angela Wolf 1º Bach. C. ha dit...


La veritat és que tant a mi, com al meu grup, la Valencianada ens va paréixer una activitat molt interessant. A més de ser una manera molt didàctica d’aprendre sobre la ciutat de València i els seus monuments, aquesta també perseguia molts altres objectius.

En primer lloc, la Valencianada fomentava l’ús del transport públic com era el bus, l’EMT. Amb aquesta activitat, crec que intentaven o volien ensenyar-nos que el transport públic és un mitjà de transport molt útil, donat que et permet anar a qualsevol lloc, i d’eixa manera, manifestar el paper fonamental que suposa el transport públic en la reducció de la contaminació.

Altres dels objectius que es perseguia era la utilització del telèfon intel·ligent amb finalitats d'interés social i educatiu. El telèfon mòbil, dispositiu del qual disposem la major part dels adolescents, no serveix únicament per a parlar per WhatsApp o per a pujar fotos a l'Instagram, si no que té moltes altres utilitats, les quals s’han de fomentar. El telèfon mòbil en aquesta activitat ens va servir de GPS, d’enciclopèdia, de geolocalitzador… és a dir, de tot. Per tant, perquè no li donem tota la utilitat que se li pot donar?

Per últim, l’objectiu més evident que presentava la Valencianada era donar a conéixer l’art, la cultura, la literatura, la història… de la ciutat de València. Pot semblar una bovada, però realment activitats com aquestes són necessàries. Jo mateixa, tot i que fa 17 anys que visc en aquesta ciutat, mai abans havia sentit parlar de l’’IVAM, i molt menys, que el pont al qual tots coneixem com el “Jamonero” es crida realment Assut de l’or Bridge, aspectes que són realments importants i que tot el món hauria de saber.

D’aquesta manera, “La Valencianada” em va paréixer una activitat molt divertida i entretinguda, a la vegada que didàctica i, per tant, adequada per a nosaltres com estudiants. Considere que activitats com aquestes, diferents de les “excursions de tota la vida”, són necessàries perquè contribueix, ja no tan sols al coneixement de la cultura, si no a aplegar a la concepció del fet que les noves tecnologies poden ser unes ferramentes molt útils per a la nostra vida quotidiana i per a la nostra educació. La Valencianada consistia a utilitzar les noves tecnologies, les quals són vistes per moltes persones com un endarreriment en l’educació, per a això mateix, per a fomentar l’educació i la cultura. Així doncs, convide i recomane a tots els centres educatius que hi participen en aquesta activitat i que li donen l'oportunitat als seus alumnes de formar part d'aquesta experiència.

LUCÍA STONE ha dit...

La valencianada és una excursió la veritat molt bonica, aquesta et permet conéixer València i aprenem a agafar el transport públic i saber ubicar-te, i tot això amb ajuda dels teus amics i companys.

Secundàriament em pareix una mica arriscat que et manen a llocs que es troben fora de València, però a la vegada és interessant saber que transport has d'agafar i debatir-ho amb el teu equip i amics.


Pots gaudir durant tot el matí que dura aquesta excursió veient valència, però a més a més coneixes gent. Al principi d’aquesta excursió et donen una xapa i si veus a qualsevol amb aquesta xapa pots fer-te una foto amb ell/ella.


L’objectiu d’aquesta eixida era el millorament del coneixement de la ciutat de València, pretenent donar a conéixer a tots els alumnes la cultura d’aquesta ciutat i la història.
Considere per tant aquesta eixida una situació per a poder conéixer la nostra ciutat i la història que pertany a aquesta, amb ajuda del transport públic i noves tecnologies, que podien avisar en tot moment als nostres professors on estàvem.


Resumint gràcies a aquestes noves tecnologies dóna la sensació que és una eixida no comú i de més a més amb una seguretat impressionant. Com he dit abans els que es fan càrrec de tu en aquesta eixida, és a dir els professors, poden saber en qualsevol moment on estàs. Aquesta seguretat és necessària per a controlar-nos i per a protegir el nostre benestar.


En conclusió gràcies a aquesta he pogut conéixer l’art de València, la història i cultura. He pogut aprendre a viatjar amb altres línies de bus que no són les que habitualment agafe. A més a més he pogut gaudir d'un debat amb els meus amics i companys ajudant-nos entre nosaltres i aclarint com i on hem d'anar.

Pau Goldman i Jorge Davidson ha dit...

El darrer 13 de febrer un total d'uns 1600 estudiants de varios instituts de la ciutat de València i d’alguns pobles com Alzira, Foios, Masamagrell, Mislata, Algemesí, Burjassot, Silla, Torrent, Riba-Roja, la Vall d'Uixò, la Pobla de Farnals, Picassent, Requena, Paterna i Meliana van participar en una activitat organitzada per l'ajuntament i per l'EMT que es deia “la Valencianada”. En aquesta excursió els alumnes anaven lliures per la ciutat sense cap professor encara que ells sabien on estàvem ja que una persona de cada grup portava instal·lada una aplicació en el mòbil que permetia als professors saber la localització. L'aplicació es diu “Life360”.

Aquesta activitat consistia en que els estudiants, organitzats en grups de quatre, cinc o sis persones havien d'anar a certs llocs d'interès ja fora històric, turístic, social... de la ciutat. Abans de començar, a cada ú se li donava una xapa per a identificar als participants de l'activitat.
També es repartien unes targetes on posava els llocs que hauries de visitar i una targeta de viatges de bus per a poder anar a cada un dels llocs marcats. Una vegada s'arribava a cada lloc havies de fer-te una foto i pujar-la a les reds socials amb el hashtag “valencianada 2019”. A més a més si coincidies en algú que portara també la xapa havies de fer-te una foto amb ells i pujar-la a les reds socials. A més a més en alguns llocs hi havien com una espècie de problemes o “acertijos” que havies de resoldre i açó feia més interessant l'activitat.

Aquesta excursió et permetia conèixer millor la ciutat de València i arribar als llocs amb el transport públic. Un dels objectius d'aquesta activitat era donar a entendre que no era necessari dependre d'un cotxe per a poder menejar-te per la ciutat ja que el transport públic arriba pràcticament a tots els llocs. A més aquesta excursió era una oportunitat de conèixer gent d'altres llocs.

A nosaltres ens va parèixer una activitat molt divertida ja que tenies total llibertat per a menejar-te per la ciutat. Gràcies a aquesta excursió vam aprendre a anar a llocs de la ciutat i també ens va servir per a conèixer llocs on no havíem vist abans. A mi em va parèixer una activitat molt divertida ja que en el meu grup hi havia una xica que porta poc de temps vivint a València i vam poder ensenyar-li la ciutat d'una manera didàctica.