dimecres, 26 de març del 2014

SVA-TERS - Rumba d'amore

Bon dia companys, hui us presentem el grup Sva-ters. Aquest grups és d’Alcàsser, un poble de València, format per 13 membres (dos cantants / dolçainers, dos guitarristes, un baixista, un bateria, un percussionista, un saxofonista, dos trombonistes, dos trompetistes i un teclat) que fan una barreja de diferents estils com són el rock clàssic, ska, jazz, rumba i reggae entre d’altres. Quasi totes les seues lletres tenen un gran to d'humor (cosa que ja es pot endevinar pel nom del grup), barrejades amb reivindicacions socials i polítiques.

El nom, a l'estil dels grups de ska que posen la paraula SKA al nom del grup, ens mostra que el grup ha creat el seu propi estil de música: l'sva. L'sva és un estil fester, on es barregen molts tipus de música per divertir a la gent.

Pel que fa a la seua història sabem que es va crear l’any 1998 en Alcàsser. En aquell moment eren només set membres, i van fer el seu debut el desembre del mateix any. Al principi els concerts es concentraven en els pobles de l'Horta i la Ribera. A poc a poc van anar fent concerts per tot  el País Valencià (Alacant, Pego, Oliva, Dénia, València, Carcaixent, Alboraia, Vinraròs, etc.), Catalunya(Lleida, Girona, Barcelona...) i altres llocs de l'Estat espanyol com ara són Saragossa o Villarrobledo.
Al decembre de 2006 gravaren el seu primer videoclip, de la cançó Rumba d'Amore, la qual podreu escoltar a continuació.

Orgullosos poden estar pel fet d’haver-hi guanyat els següents premis:
·         I Concurs JercRock a l'acampada del Carrascar (2000)
·         IV Concurs de Música en Valencià del Consell Valencià de la Joventut (2001).
·         Concurs Promocions 2002 de Radio Nova al millor grup del País Valencià.
·         Guanyadors del 1er premi al millor grup del Club a la Nostra Marxa (2002)
·         2on lloc al festival internacional Emergenza al País Valencià, davant de 126 bandes (2004)
·         Guanyadors per votació popular al millor grup de la VI fira de música al carrer de Vila-Seca (2005)

La seua discografia està composta per tres discos amb les següents cançons:

A foc, de l'any 2002, consta de 10 cançons:
·         El lio Sva: 4:45
·         Què gos que sóc: 3:31
·         Del terreno: 4:49
·         Ni Karrefur ni Prika, a ca Pepica: 5:17
·         No vull aprendre a matar: 3:16
·         Autodestrucció: 3:49
·         Fraguel Sva: 2:37
·         El rock Sva: 4:56
·         www.cabàs.com: 2:49
·         Rosselló: 4:40

Berlangastyle, a la venda des de l'1 de juliol de 2006, consta d'11 cançons:
·         Askura el caldero: 3:39
·         Rumba d'Amore: 6:31
·         ROAC (República Obrera de les Abelles Copuladores): 5:38
·         Esperança: 5:43
·         L'Asmolaor: 5:45
·         Balada: 0:16
·         Capdesuropatia: 4:11
·         Primavera, estiu, tardor, hivern i primavera: 4:59
·         Superherois: 5:47
·         Vinyòtix el druida: 5:56
·         República Alcassera: 4:52

Sexe, Putxero i Rock&Roll, del 2011, consta de 12 cançons:
·         Putxero Maxi Disco Sva: 3:41
·         Follaoret: 3:26
·         El Pajaron: 4:31
·         Piu en Alt: 3:41
·         No volem la teua mà: 3:44
·         Canvi climàtic sexual: 3:32
·         Vergonya: 3:08
·         Qui vol una aixà rovellà?: 3:43
·         L'arca del Samora: 3:50
·         La salsa me salió mal: 3:33
·         El plat de Glòria: 2:00
·         Me rente la pelila: 3:18

Actualment els membres que formen part del grups són aquests:
Alex Llacer el Dur (veu i dolçaina)
Guillem Taberner (veu i dolçaina)
Pau Txicuto (bateria)
Josep Maria Hernandez Reillo (congues)
Daniel Ramirez (guitarra)
Enric Romaguera (guitarra)
Gusmà Gil Gussman Bassman (baix)
Nel·lo (teclats)
Emili Perez (saxo)
Francesc Xavier Esteban (trompeta)
Ximo Mitxot (trompeta)
Joan Antoni Moreno Sauco (trombó)
Vicent Marí (trombó)





SVA-TERS - RUMBA D'AMORE

Si em pose a comparar, compararia el nostre amor
a dos cavalls del tiovivo, tu davant i després jo.
Amunt i avall, avall i amunt, X què gustet llepar té el cul,
però per més que rode no arribem a estar mai junts.
Si em pose metafòric, diria que sóc jo
un voltor que busca amb ànsia les restes del teu amor.
Ai! carronyeta meva, putrefacta, sac de cucs,
recorde que un bon dia vaig estar molt boig per tu.
Vinc per dir-te nena que ahui ja he oblidat
no esperes que bavege com un gos al teu costat.
Quan rius ja no m alegre, si plores em dóna igual.
Sóc jo el meu propi amo, has perdut al teu esclau.
Ja no crec en els teus ulls,
ja no enyorem la teva olor.
Ja no visc com un rèptil,
no necessite la teua calor.
Vinc per dir-te nena que ahui ja t'he oblidat,
no esperes que bavege com un gos al teu costat.
Quan rius ja no m'alegre, si plores em dóna igual.
Sóc jo el meu propi amo, has perdut al teu esclau.
No faces com si plores per mi, amor.
I no et sentis malament, no et guardo rancor.
Si, jo et desitje el millor...
Què et trepitge un tractor!
Que m'has caigut de puta mare
però jo no vull ser pare dels teus fills.
Que em dones agonia, que damunt t'arrojaria,
I a més claves les dents.
Bruta!
Ja no crec en els teus ulls,
ja no enyorem la teua olor.
Ja no visc com un rèptil,
no necessite la teua calor.




Mireia Martín i Inma Navarro 1er batxillerat de ciències