dimecres, 12 de març de 2014

GOSSOS AMB DANI MACACO - Corren



Gossos és un grup musical que destaca per la seua música totalment acústica, només amb guitarres i baix fins al 2002 que varen introduir una bateria.

L'estiu de 1993 un grup de joves es varen ajuntar per compondre i presentar-se a programes de televisió, en un d'ells guanyen i aconsegueixen guanyar com a premi la producció del seu primer disc.

L'any 2002 és clau per aquest grup, ja que deixen de produir música acústica i decideixen fer servir guitarres elèctriques i incorporar una bateria.

Membres:

  • Natxo Tarrés- veu i guitarra
  • Roger Farré - veu i baix
  • Juanjo Muñoz - veu i guitarra
  • Oriol Farré - veu i guitarra
  • Santi Serratosa: bateria a partir de 2002

Discografia:

  • Gossos (1994)
  • En privat (1996)
  • Metamorfosi (1997)
  • Directament (1998)
  • De viaje (2000)
  • Cares (2001)
  • El jardí del temps (2003)
  • 8 (2005)
  • Oxigen (2007)
  • Dia 1 (2010)
  • Batecs (2013)

CORREN:

Aquesta cançó pertanya al disc "oxigen" del 2007. És una de les cançons més conegudes del grup. Aquesta cançó va comptar amb l'ajuda de Dani Macaco, que editava per primer cop una cançó en català.

En els premis Enderrok 2008 el videoclip de "Corren" es va endur el premi al millor videoclip segons votació popular.  En aquest mateix certamen, també s'endugueren el premi a millor grup pop rock i el de millor disc (Oxigen) també segons votació popular.

Aquesta cançó ens diu que les coses que es fan sempre van a estar present encara que pensem que se n'obliden, les seues imatges i els records sempre van a estar.  

LLETRA DE LA CANÇÒ:

És tard, no sé quina hora és
però és fosc fa estona.
És fàcil veure que no hi ets
ni un paper, ja poc importa.

Poso els peus a terra, vui caminar,
necessito despertar en un dia radiant
Encara em queda temps per descobrir
tot allò que m’he amagat i que no m’he volgut dir.

Corrren, corren pels carrers corren
paraules que no s’esborren,
imatges que no se’n van.

i ploren, ploren pels carrers ploren
com gotes d’aigua s’enyoren
aquells que ja no es veuran.

Macaco:
Difícil descobrir qui sóc avui
una gota em cau mentres una altra em treu la set

plou i fa sol alhora tum bala bala tum bala bala
que m’apuntava a la meva, jo mateix em disparava
raig de llum, il·lumina’m, treu-me el fum
una revolució dins meu que seudiexo i es transforma

no, no,no,no,no,no s’esborren
em conformo amb mirar-me
mirar-me d’endins cap enfora

On puc anar-te a buscar?
Nena, no és broma,
hauria d’haver estat diferent
però en un moment s’han tancat les portes

Poso els peus a terra vull caminar
necessito despertar en un dia radiant
encara em queda temps per descobrir
tot allò que t’he amagat
i que no t’he volgut dir…

corren…
ploren…


 VICENTE SANTO TOMÁS I PAULA SARA ESCAMILLA
1er BatC